כך תבחרי בדים לשמלות ערב

האם את מעוניינת לבחור לעצמך שמלת ערב חדשה? אם כן, חשוב מאד שתדעי לבחור קודם כל בדים לשמלות ערב. אמנם רובנו לא הכרנו מעולם את עולם הבדים מקרוב, ואפשר שמעולם לא תפרנו אפילו בגד אחד – אולם בכל זאת, חשוב מאד שנכיר את הבדים השונים. הסיבה לכך היא שהבדים הם אלו שמכתיבים את האופי של השמלה שלנו במידה מה. בחירה נכונה של בדים לשמלות ערב, תאפשר לנו להיות נינוחות יותר באירוע עצמו, לנוע ביותר חופשיות, ואף להתמודד בצורה טובה יותר עם תנאי מזג האוויר ששוררים באירוע. אז מהם הנתונים שתמיד נתחשב בהם בבחירת הבדים?

כמה תכונות של הבד שדורשות התייחסות

  • טבעי או מלאכותי? – הקריטריון הראשון לבחירת בדים לשמלות ערב, הוא סוג החומר. האם מדובר על חומר טבעי לגמרי, מלאכותי לגמרי, או שמדובר על תערובת שלהם? אם מדובר על בד טבעי לגמרי כמו משי או סאטן, הרי שהו נחשב לרוב איכותי מאד, יוקרתי מאד ובעל מראה מיוחד. עם זאת, היתרון של הבד המלאכותי/סינתטי הוא במחיר הנמוך יותר, והעובדה שהוא עמיד למדי בפני תנאים שונים ובעל תכונות גמישות יותר.
  • עובי וצפיפות – כשאת בוחרת בדים לשמלות ערב, כדאי גם להתייחס לקריטריון של עובי הבד והצפיפות שלו. ככך שהבד עבה יותר והסיבים שלו צפופים יותר, כך הוא יהיה מבודד יותר. הבידוד הוא חשוב מאד, אם את מבקשת לבחור שמלת ערב לעונת החורף, ואז אפשר לבחור בשמלה שאולי לא תכסה את כולך, אך עדיין תספק לך בידוד איכותי. לעומת זאת, לשמלות ערב לקיץ כדאי לבחור בבדים דקים יותר ועם צפיפות נמוכה, שיאפשרו יותר כניסה של אוויר.
  • שקיפות – ישנם בדים לשמלות ערב אשר כוללים מראה שקוף לגמרי או שקוף למחצה. כך למשל, הדבר ניכר מאד בבד השיפון שמש ששמלות כלה ושמלות ערב כאחד. שימי לב ששמלה שקופה למחצה יכולה להיות נהדרת, אבל כמובן שהיא לא מתאימה לכל אחת. אפשרות אחרת היא לשלב בדים שקופים או שקופים למחצה, בשמלת ערב עם בדים אחרים.

ומה מתאים לך?

כמובן שחשוב שתתנסי במספר בדים שונים בשמלת הערב שלך, ואף תתייחסי לנתונים שונים ואחרים כמו צבע הבד או הטקסטורה שלו, כדי לבחור את השמלה המושלמת.

Posted in ארגון חתונה, שמלות כלה.