הדרך המומלצת לשמור על התמונות של החתונה

תמונות הן דבר נפלא וקסום. רגעים מחיינו נקלטים ונלכדים בעינית מכשיר המכונה 'מצלמה' ומועברים לתמונות פיזיות דרך דפוס צבעים מסודר, ובכך, מתועדים ונשמרים הזיכרונות בחיינו. אך הזמן אינו עובר בעצלתיים והתמונות, היקרות לנו מערך, נשחקות ונהיות דהויות. למזלנו אנו חיים בזמנים נאורים יותר, בהם תמונות לא נשמרות על סרטי פילים, אלא כנתונים דיגיטליים. כיום ניתן לחדש תמונות ולשמור את זיכרונותינו לנצח, מוטבעים על תמונה שלא תעלם לעולם.

גיבוי, גיבוי, גיבוי

כפי שכבר ציינו, כיום רוב המצלמות הן דיגיטליות. כאשר תמונה מצולמת, האור הנקלט דרך העדשה מפורש כמידע דיגיטלי ונשמר בכרטיס הזיכרון במצלמה. יש לכך יתרון קולוסאלי על הטכנולוגיה הישנה, וזהו יתרון ה"שימוש החוזר". את התמונה שצילמנו ניתן לשמור במספר מקומות, בין אם זה במחשב, על דיסק און קי, באינטרנט או ב"ענן", בפייסבוק וגם בעותקים פיזיים. אך מה עושים כאשר תמונות החתונה אינם קיימים במדיה אחרת מלבד עותק פיזי? התשובה היא: סריקה. תמיד חכם להפוך עותק פיזי של תמונה לעותק דיגיטלי, על מנת שנוכל להדפיס אותה מחדש אם נעשה לה נזק כלשהו.

בתי דפוס

לאחר סריקת תמונות מגוון האפשרויות הפרושות לפנינו מוגבל בלבד בדמיוננו. יש לנצור רגעים חשובים בחיינו, בעיקר אם מדובר בתמונות החתונה שלנו, לכן ניתנת האופציה לגשת לבתי דפוס עם העותק הדיגיטלי אשר באמתחתנו ולהדפיס אותו. בתי דפוס הם עסקים המדפיסים ומעצבים בשביל לקוחות כל דבר הקשור במדיה ויזואלית, בין מדובר במאמרים, פליירים ואף תמונות. רבים מהם מציעים אפשרויות מסגור מיוחדות, והדפסה על סוגי וגדלי דפים שונים. סוג הדף עליו אנו בוחרים להדפיס יקבע את מרקם ואיכות התמונה. ישנם דפים חלקים, מחוספסים ורגילים. זכרו, לפני שתמונות החתונה שלכם נשחקות ונשרטות דאגו לסרוק אותם. כאשר יגיע היום בו התמונות כבר דהויות מדי, תמיד תהיה לכם האופציה להדפיס אותם מחדש.

תחזוקה

טכנולוגיה מפחידה אנשים מסוימים. לא כל אדם יודע לסרוק תמונה למחשב או להעלות אותה לדיסק און קי. ישנם מספר שיטות שנוכל להיעזר בהן על מנת לשמור על העותקים הפיזיים של תמונות החתונה שלנו. תמיד יש העדפה למסגר תמונה או להציב אותה בתוך אלבום תמונות. תמונות הנשארות בחוץ נהרסות וניזוקות מהר יותר מתמונות הנשמרות מאחורי זכוכית או פלסטיק. אם אבק משתלט על ביתכם מדי פעם, ישנם מספר תכשירים מיוחדים המיועדים למניעת אבק מעל חפצים.

Posted in ארגון חתונה, צילום אירועים.