הכרויות לדתיים בירושלים

לפני שסוקרים את תחום "הכרויות לדתיים בירושלים" של ימינו, כדאי לסקור את ההיסטוריה של תחום הכרויות לדתיים בירושלים, כדי להבין את הצורך באתרי הכרויות לדתיים בירושלים. נסקור מעט מקומות של הכרויות לדתיים בירושלים בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם- אברהם אבינו שלח את אליעזר לחפש כלה לבנו יצחק. אליעזר הגיע אל הבאר בארם נהריים, התפלל להצלחת המשימה ובדיוק כשסיים להתפלל הגיעה רבקה אמנו. רבקה הסכימה לשאוב מים לאליעזר, ואף הציעה לו שתשאב גם לגמליו. אליעזר התרשם מאוד מרבקה, ובסוף שידך בין רבקה ליצחק.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לדתיים בירושלים" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך להיות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "הכרויות לדתיים בירושלים"?
יש פעילות מאורגנת לצעירים וצעירות, שמטרתו הוא לגרום להיכרויות, והתחום השני הוא תחום האינטרנט.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
העיקרון של מקומות מפגש לצורך הכרות עדיין נשאר. המטרה של פעילות "הכרויות לדתיים בירושלים" היא ליצור הכרות בין בנים לבין בנות. הכרויות אלו גרמו להרבה חתונות.
פעילות הכרויות לדתיים בירושלים מתמקדת בכמה נושאים עיקריים.
הכרויות לדתיים בירושלים דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. גופי שדכנות בציבור הדתי לאומי אמנם פועלים בצורה של שדכנות אך עם הבדלים מסוימים, בכך שאין הרבה ברורים מסביב על כל מועמד. אם נוצר שידוך, אזי ישלמו בני הזוג כסף רב לגופים הללו.

פעילויות של הכרויות לדתיים בירושלים

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. מפגש הנערך בצורה חווייתית המשלבת הנאה, הוא מפגש לא מחייב, ודווקא סוג זה של מפגש יוצר תחושת שחרור מסוימת, המקלה על יצירת הקשר הראשוני. לינה בשבתות הכרויות לדתיים בירושלים היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי הכרויות לדתיים בירושלים
כיום אפשר לשבת בבית ולחפש בן זוג באינטרנט. בפרופיל שפותחים באתר הכרויות לדתיים בירושלים ישימו תמונה וסרטונים שמייצגים את עצמם, את חייהם ואת האופי שלהם. באתר הכרויות לדתיים בירושלים אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי הכרויות לדתיים בירושלים מציעים כלים העוזרים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בתחילת הקשר נוצרת התכתבות ראשונית, בה אחד לומד על השני. השלב השני הוא שלב קביעת הדייטים.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים וצעירות דתיים שפותחים בהכרות ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע שלב הפגישה.
כדאי לצעירים וצעירות לדעת מספר כללים בדייט. בזמן "דייט" מומלץ לשים את הפלאפון על שקט. מטרת ה"דייט" היא הכרות ויצירת אינטראקציה וקשר שיוביל לקשר חזק בעתיד.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.