שידוכים של חוזרים בתשובה

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "שידוכים של חוזרים בתשובה". נסקור מעט מקומות של שידוכים של חוזרים בתשובה בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם: יעקב ורחל- יעקב אבינו נאלץ לברוח מאחיו עשו אל ארם. כאשר הגיע אל באר המים, כדי לשאול היכן גר חותנו, ראה את רחל באה עם הצאן. יעקב התאהב ברחל מהמבט הראשון, ומכוח האהבה, גלל באצבע אחת את האבן הכבדה של פי הבאר- שהיה צריך את כל הרועים ביחד כדי לגלול אותה. יעקב נשא את רחל לאישה.
אתר הכרויות לדתיים
בתקופה זו אורח החיים היה סביב רעיית הצאן, ומקום המפגש היה ליד הבאר, כאשר באו להשקות את הצאן. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים של חוזרים בתשובה" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך להיות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "שידוכים של חוזרים בתשובה"?
יש פעילות מאורגנת לצעירים וצעירות, שמטרתו הוא לגרום להיכרויות, והתחום השני הוא תחום האינטרנט.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
גם מקום זה לא רלוונטי כיום.
כיום תחום פעילות של הכרות לדתיים מתבצעת בשיטות אחרות. המטרה של פעילות "שידוכים של חוזרים בתשובה" היא לגרום להכרות בין בנים לבין בנות. הכרויות אלו גרמו להרבה חתונות.
פעילות שידוכים של חוזרים בתשובה מתמקדת במספר נושאים עיקריים.
השיטה המסורתית של השדכנות היא שיטה שמתערבת יותר מדי ולכן קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" המציעים אלטרנטיבה אחרת. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אזי על בני הזוג לשלם כסף רב לגופים אלו.

פעילויות של שידוכים של חוזרים בתשובה

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. לינה בשבתות שידוכים של חוזרים בתשובה היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי שידוכים של חוזרים בתשובה
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי שידוכים של חוזרים בתשובה. כל צעיר או צעירה שנרשמים לאתר פותחים לעצמם פרופיל. באתר שידוכים של חוזרים בתשובה אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי שידוכים של חוזרים בתשובה מספקים את הכלים הנדרשים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בהתחלה מתבצעת התכתבות ראשונה, במהלכה אחד לומד פרטים על השני. השלב הבא הינו שלב קביעת הפגישות.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים מהמגזר הדתי שפותחים בהכרות ידברו בטלפון במשך תקופה קצרה יחסית, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע זמן הדייט.
כדאי לצעירים וצעירות לדעת מספר כללים בדייט. בזמן "דייט" מומלץ לשים את הפלאפון על שקט. כאשר זוג יוצא לדייט, ובן הזוג עסוק רק בפלאפון או בגלישה במובייל, זה סימן המראה על חוסר רצינות.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. בן זוג שמתרגז בקלות בעת פגישות, הוא בן זוג שבחיי הנישואין עלול להתרגז בקלות, מאתרי שידוכים של חוזרים בתשובה קשה להבין אופי של אדם, ולשם כך יש את הפגישות בן בני הזוג בהן מכירים בצורה מעמיקה יותר את בן הזוג ומסוגלים לקבל החלטה.