שידוכים למגזר הדתי לאומי

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "שידוכים למגזר הדתי לאומי". יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של שידוכים למגזר הדתי לאומי. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם- אברהם אבינו שלח את אליעזר לחפש כלה לבנו יצחק. אליעזר הגיע אל הבאר בארם נהריים, התפלל להצלחת המשימה ובדיוק כשסיים להתפלל הגיעה רבקה אמנו. רבקה הסכימה לשאוב מים לאליעזר, ואף הציעה לו שתשאב גם לגמליו. אליעזר התרשם מאוד מרבקה, ובסוף שידך בין רבקה ליצחק.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים למגזר הדתי לאומי" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך להיות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "שידוכים למגזר הדתי לאומי"?
יש פעילות מאורגנת לצעירים וצעירות, שמטרתו הוא לגרום להיכרויות, והתחום השני הוא תחום האינטרנט.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
כיום תחום פעילות של הכרות לדתיים מתבצעת בשיטות אחרות. המטרה של פעילות "שידוכים למגזר הדתי לאומי" היא ליצור הכרות בין בנים לבין בנות. הכרויות אלו הובילו להרבה זוגות.
פעילות שידוכים למגזר הדתי לאומי מתמקדת בכמה נושאים עיקריים.
השיטה המסורתית של השדכנות היא שיטה שמתערבת יותר מדי ולכן קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" המציעים אלטרנטיבה אחרת. בציבור הדתי לאומי לא אוהבים את החקירות שעורכים השדכנים והשדכניות. אם נוצר שידוך, אז ישלמו בני הזוג כסף לגופים אלו.

פעילויות של שידוכים למגזר הדתי לאומי

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. לינה בשבתות שידוכים למגזר הדתי לאומי היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי שידוכים למגזר הדתי לאומי
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי שידוכים למגזר הדתי לאומי. אתרי הכרות לדתיים פועלים בשיטה של מנוי חודשי. באתר שידוכים למגזר הדתי לאומי אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי שידוכים למגזר הדתי לאומי מספקים את הכלים הנדרשים לקראת יצירת הקשר ראשונית. בתחילת הקשר נוצרת התכתבות ראשונית, בעזרתה אחד לומד פרטים על השני. השלב השני הוא שלב קביעת הדייט הראשון.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים וצעירות מהמגזר הדתי שמכירים אחד את השני ידברו בטלפון במשך תקופה קצרה יחסית, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יגיע זמן הדייט.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. בזמן "דייט" מומלץ לשים את הפלאפון על שקט. כאשר פלאפון מצלצל בזמן דייט מומלץ לא לענות, אלא אם כן השיחה חשובה מאוד, ואם השיחה חשובה מאוד, מומלץ לקצר את השיחה.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. בן זוג שמתרגז בקלות בעת פגישות, הוא בן זוג שבחיי הנישואין עלול להתרגז בקלות, מאתרי שידוכים למגזר הדתי לאומי קשה להבין אופי של אדם, ולשם כך יש את הפגישות בן בני הזוג בהן מכירים בצורה מעמיקה יותר את בן הזוג ומסוגלים לקבל החלטה.