שידוכים לחרדים עובדים

לפני שסוקרים את תחום "שידוכים לחרדים עובדים" של ימינו, כדאי לסקור את ההיסטוריה של תחום שידוכים לחרדים עובדים, כדי להבין את הצורך באתרי שידוכים לחרדים עובדים. יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של שידוכים לחרדים עובדים. לדוגמה:
באר המים- בעבר "באר המים", הייתה מקום של מפגש והכירות. אם מחפשים דוגמאות של "שידוכים לחרדים עובדים", מומלץ לעיין בתנ"ך ולראות כיצד הכירו גדולי האומה את נשותיהם.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים לחרדים עובדים" נשאר אותו עיקרון. מקום ההיכרות צריך להיות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "שידוכים לחרדים עובדים"?
יש פעילות מאורגנת לצעירים וצעירות, שמטרתו הוא לגרום להיכרויות, והתחום השני הוא תחום האינטרנט.

הכרמים בשילה
בנות ישראל נהגו ללבוש בגדי לבן בליל ט"ו באב ולחוג בכרמים בשילה. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
כיום תחום פעילות של הכרות לדתיים מתבצעת בשיטות אחרות. מטרת פעילות "שידוכים לחרדים עובדים" היא לגרום להכרות בין בנים לבין בנות. הכרויות אלו הובילו להרבה זוגות.
פעילות שידוכים לחרדים עובדים מתמקדת במספר נושאים עיקריים.
שידוכים לחרדים עובדים דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. גופי שדכנות בציבור הדתי לאומי אמנם פועלים בצורה של שדכנות אך עם הבדלים מסוימים, בכך שאין הרבה ברורים מסביב על כל מועמד. אם נוצר שידוך, אז על בני הזוג לשלם כסף לגופים הללו.

פעילויות של שידוכים לחרדים עובדים

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. סעודות שבת בשבתות הכרות של צעירים דתיים הם בלי הפרדה.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי שידוכים לחרדים עובדים
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי שידוכים לחרדים עובדים. בפרופיל שפותחים באתר שידוכים לחרדים עובדים ישימו תמונה וסרטונים שמייצגים את עצמם, את חייהם ואת האופי שלהם. כאשר מחפשים בן זוג באתרי שידוכים לחרדים עובדים, מומלץ להסתכל בסרטונים. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי שידוכים לחרדים עובדים מספקים את הכלים הנדרשים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בתחילת הקשר מתנהלת התכתבות ראשונה, במהלכה אחד מגלה פרטים על השני. השלב השני הוא שלב קביעת הדייט הראשון.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים וצעירות מהמגזר הדתי שמכירים אחד את השני ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יגיע שלב הפגישה.
כדאי לצעירים וצעירות לדעת מספר כללים בדייט. כאשר אחד מבני הזוג נוסע נסיעה ארוכה ממקום רחוק בארץ אל המפגש, מומלץ להזמין עבורו שתייה. מטרת ה"דייט" היא הכרות ויצירת אינטראקציה וקשר שיוביל לקשר חזק בעתיד.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.