שידוכים לדתיים בצפון

לפני שסוקרים את תחום "שידוכים לדתיים בצפון" של ימינו, כדאי לסקור את ההיסטוריה של תחום שידוכים לדתיים בצפון, כדי להבין את הצורך באתרי שידוכים לדתיים בצפון. נסקור מעט מקומות של שידוכים לדתיים בצפון בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים במדיין: משה רבינו וציפורה בת יתרו- כשמשה רבינו היה צעיר, הוא היכה נוגש מצרי כדי להציל יהודי. פרעה שמע על כך, וניסה להרוג את משה רבינו. משה רבינו ברח אל מדין, וליד באר המים ראה את בנות יתרו באות להשקות את הצאן. הרועים ניסו להציק לבנות יתרו, משום שכעסו על אביהן יתרו שהיה כהן עבודה זרה והחליט שהוא מפסיק לעבוד עבודה זרה. משה נשא לאישה את ציפורה והתגורר בבית חותנו יתרו עד אשר ה' נגלה אליו בסנה וציווה עליו לשוב למצרים כדי לגאול את עם ישראל.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים לדתיים בצפון" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך לקרות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "שידוכים לדתיים בצפון"?
היום "באר המים" הוא באינטרנט.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
באר המים וכרמי גפנים כבר לא משמשים מקומות מפגש להיכרות עבור צעירים דתיים. מטרת פעילות "שידוכים לדתיים בצפון" היא לגרום להכרות בין בנים לבין בנות. הכרויות אלו הובילו להרבה חתונות.
פעילות שידוכים לדתיים בצפון מתמקדת במספר תחומים עיקריים.
שידוכים לדתיים בצפון דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אזי ישלמו בני הזוג כסף רב לגופים הללו.

פעילויות של שידוכים לדתיים בצפון

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. פעילויות הכרות הן הזדמנות מצוינת להיפגש עם עוד צעירים וצעירות. פעילות שבת הכרות תכלול לפעמים גם טיול בשישי ואף בחמישי.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי שידוכים לדתיים בצפון
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי שידוכים לדתיים בצפון. כל צעיר או צעירה שנרשמים לאתר פותחים לעצמם פרופיל. באתר שידוכים לדתיים בצפון אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי שידוכים לדתיים בצפון מספקים את הכלים הנדרשים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בתחילת הקשר נוצרת התכתבות ראשונית, בעזרתה אחד לומד על השני. השלב השני הוא שלב קביעת הדייטים.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים וצעירות מהמגזר הדתי שמכירים אחד את השני ישוחחו בטלפון במשך תקופה קצרה יחסית, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יגיע זמן הדייט.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. כאשר אחד מבני הזוג נוסע נסיעה ארוכה ממקום רחוק בארץ אל המפגש, מומלץ להזמין עבורו שתייה. מטרת ה"דייט" היא הכרות ויצירת אינטראקציה וקשר שיוביל לקשר חזק בעתיד.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.