שידוכים לדתיים בדרום

לפני שסוקרים את תחום "שידוכים לדתיים בדרום" של ימינו, כדאי לסקור את ההיסטוריה של תחום שידוכים לדתיים בדרום, כדי להבין את הצורך באתרי שידוכים לדתיים בדרום. יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של שידוכים לדתיים בדרום. לדוגמה:
באר המים במדיין: משה רבינו וציפורה בת יתרו- כשמשה רבינו היה צעיר, הוא היכה נוגש מצרי כדי להציל יהודי. פרעה שמע על כך, וניסה להרוג את משה רבינו. משה רבינו ברח אל מדין, וליד באר המים ראה את בנות יתרו באות להשקות את הצאן. הרועים ניסו להציק לבנות יתרו, משום שכעסו על אביהן יתרו שהיה כהן עבודה זרה והחליט שהוא מפסיק לעבוד עבודה זרה. משה נשא לאישה את ציפורה והתגורר בבית חותנו יתרו עד אשר ה' נגלה אליו בסנה וציווה עליו לשוב למצרים כדי לגאול את עם ישראל.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים לדתיים בדרום" נשאר אותו עיקרון. מקום ההיכרות צריך לקרות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "שידוכים לדתיים בדרום"?
היום כולם נמצאים באינטרנט: בווטצאפ, בפייסבוק, בלינקדין, בדואר אלקטרוני ועוד.

הכרמים בשילה
כאשר נכנסו בני ישראל לארץ ישראל, התחיל המנהג של "מחולות בכרמים", בליל ט"ו באב. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
גם מקום זה לא רלוונטי כיום.
כיום תחום פעילות של הכרות לדתיים מתבצעת בשיטות אחרות. מטרת פעילות "שידוכים לדתיים בדרום" היא ליצור הכרות בין בנים לבין בנות. הכרויות אלו גרמו להרבה זוגות.
פעילות שידוכים לדתיים בדרום מתמקדת במספר נושאים עיקריים.
במהלך השנים קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" ועוד. בציבור הדתי לאומי לא אוהבים את החקירות שעורכים השדכנים והשדכניות. אם נוצר שידוך, אזי על בני הזוג לשלם כסף רב לגופים אלו.

פעילויות של שידוכים לדתיים בדרום

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. מפגש הנערך בצורה חווייתית המשלבת הנאה, הוא מפגש לא מחייב, ודווקא סוג זה של מפגש יוצר תחושת שחרור מסוימת, המקלה על יצירת הקשר הראשוני. לינה בשבתות שידוכים לדתיים בדרום היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי שידוכים לדתיים בדרום
כיום אפשר לשבת בבית ולחפש בן זוג באינטרנט. בפרופיל שפותחים באתר שידוכים לדתיים בדרום ישימו תמונה וסרטונים שמייצגים את עצמם, את חייהם ואת האופי שלהם. באתר שידוכים לדתיים בדרום אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי שידוכים לדתיים בדרום מציעים כלים העוזרים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בתחילת הקשר נוצרת התכתבות ראשונה, בה אחד מגלה פרטים על השני. השלב הבא הינו שלב קביעת הפגישות.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים מהמגזר הדתי שפותחים בהכרות ישוחחו בטלפון במשך תקופה קצרה יחסית, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע שלב הפגישה.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. בזמן "דייט" מומלץ לשים את הפלאפון על שקט. כאשר זוג יוצא לדייט, ובן הזוג עסוק רק בפלאפון או בגלישה במובייל, זה סימן המראה על חוסר רצינות.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. בן זוג שמתרגז בקלות בעת פגישות, הוא בן זוג שבחיי הנישואין עלול להתרגז בקלות, מאתרי שידוכים לדתיים בדרום קשה להבין אופי של אדם, ולשם כך יש את הפגישות בן בני הזוג בהן מכירים בצורה מעמיקה יותר את בן הזוג ומסוגלים לקבל החלטה.