שידוכים לדתיים אקדמאים

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "שידוכים לדתיים אקדמאים". יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של שידוכים לדתיים אקדמאים. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם: יעקב ורחל- יעקב אבינו נאלץ לברוח מאחיו עשו אל ארם. כאשר הגיע אל באר המים, כדי לשאול היכן גר חותנו, ראה את רחל באה עם הצאן. יעקב התאהב ברחל מהמבט הראשון, ומכוח האהבה, גלל באצבע אחת את האבן הכבדה של פי הבאר- שהיה צריך את כל הרועים ביחד כדי לגלול אותה. יעקב נשא את רחל לאישה.
אתר הכרויות לדתיים
בתקופה זו אורח החיים היה סביב רעיית הצאן, ומקום המפגש היה ליד הבאר, כאשר באו להשקות את הצאן. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים לדתיים אקדמאים" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך לקרות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "שידוכים לדתיים אקדמאים"?
היום "באר המים" הוא באינטרנט.

הכרמים בשילה
בנות ישראל נהגו ללבוש בגדי לבן בליל ט"ו באב ולחוג בכרמים בשילה. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
באר המים וכרמי גפנים כבר לא משמשים מקומות מפגש להיכרות עבור צעירים דתיים. מטרת פעילות "שידוכים לדתיים אקדמאים" היא ליצור הכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו הובילו להרבה חתונות.
פעילות שידוכים לדתיים אקדמאים מתמקדת בכמה תחומים עיקריים.
השיטה המסורתית של השדכנות היא שיטה שמתערבת יותר מדי ולכן קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" המציעים אלטרנטיבה אחרת. בציבור הדתי לאומי לא אוהבים את החקירות שעורכים השדכנים והשדכניות. אם נוצר שידוך, אז על בני הזוג לשלם כסף לגופים אלו.

פעילויות של שידוכים לדתיים אקדמאים

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. מפגש הנערך בצורה חווייתית המשלבת הנאה, הוא מפגש לא מחייב, ודווקא סוג זה של מפגש יוצר תחושת שחרור מסוימת, המקלה על יצירת הקשר הראשוני. סעודות שבת בשבתות הכרות של צעירים דתיים הם בלי הפרדה.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי שידוכים לדתיים אקדמאים
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי שידוכים לדתיים אקדמאים. כל צעיר או צעירה שנרשמים לאתר פותחים לעצמם פרופיל. כאשר מחפשים בן זוג באתרי שידוכים לדתיים אקדמאים, מומלץ להסתכל בסרטונים. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי שידוכים לדתיים אקדמאים מספקים את הכלים הנדרשים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בשלבים הראשוניים מתבצעת התכתבות ראשונה, בעזרתה אחד מגלה פרטים על השני. השלב השני הינו שלב קביעת הדייטים.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים הבאים מעולם דתי שמכירים אחד את השני ידברו בטלפון במשך תקופה קצרה יחסית, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע זמן הדייט.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. ניתוק פלאפון בזמן "דייט", ובמיוחד ב"דייט" ראשון, יוצר אצל בן הזוג השני תחושה טובה, וגורם לבן הזוג להרגיש שהוא חשוב אצל השני. כאשר פלאפון מצלצל בזמן דייט מומלץ לא לענות, אלא אם כן השיחה חשובה מאוד, ואם השיחה חשובה מאוד, מומלץ לקצר את השיחה.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.