שידוכים לבעלי תשובה

לפני שסוקרים את תחום "שידוכים לבעלי תשובה" של ימינו, כדאי לסקור את ההיסטוריה של תחום שידוכים לבעלי תשובה, כדי להבין את הצורך באתרי שידוכים לבעלי תשובה. נסקור מעט מקומות של שידוכים לבעלי תשובה בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם: יעקב ורחל- יעקב אבינו נאלץ לברוח מאחיו עשו אל ארם. כאשר הגיע אל באר המים, כדי לשאול היכן גר חותנו, ראה את רחל באה עם הצאן. יעקב התאהב ברחל מהמבט הראשון, ומכוח האהבה, גלל באצבע אחת את האבן הכבדה של פי הבאר- שהיה צריך את כל הרועים ביחד כדי לגלול אותה. יעקב נשא את רחל לאישה.
אתר הכרויות לדתיים
בתקופה זו אורח החיים היה סביב רעיית הצאן, ומקום המפגש היה ליד הבאר, כאשר באו להשקות את הצאן. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים לבעלי תשובה" נשאר אותו עיקרון. מקום ההיכרות צריך להיות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "שידוכים לבעלי תשובה"?
כיום טבעי ביותר לבנות אתרי שידוכים לבעלי תשובה, שמהווים רשת חברתית לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי.

הכרמים בשילה
כאשר נכנסו בני ישראל לארץ ישראל, התחיל המנהג של "מחולות בכרמים", בליל ט"ו באב. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
העיקרון של מקומות מפגש לצורך הכרות עדיין נשאר. מטרת פעילות "שידוכים לבעלי תשובה" היא ליצור הכרות בין בנים לבין בנות. הכרויות אלו גרמו להרבה חתונות.
פעילות שידוכים לבעלי תשובה מתמקדת במספר תחומים עיקריים.
במהלך השנים קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" ועוד. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אזי ישלמו בני הזוג כסף רב לגופים הללו.

פעילויות של שידוכים לבעלי תשובה

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. מפגש הנערך בצורה חווייתית המשלבת הנאה, הוא מפגש לא מחייב, ודווקא סוג זה של מפגש יוצר תחושת שחרור מסוימת, המקלה על יצירת הקשר הראשוני. פעילות שבת הכרות תכלול לפעמים גם טיול בשישי ואף בחמישי.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי שידוכים לבעלי תשובה
כיום אפשר לשבת בבית ולחפש בן זוג באינטרנט. אתרי הכרות לדתיים פועלים בשיטה של מנוי חודשי. באתר שידוכים לבעלי תשובה אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי שידוכים לבעלי תשובה מציעים כלים העוזרים לקראת יצירת הקשר הראשוני. בתחילת הקשר נוצרת התכתבות ראשונית, במהלכה אחד לומד פרטים על השני. השלב הבא הוא שלב קביעת הפגישות.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים הבאים מעולם דתי שפותחים בהכרות ידברו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע שלב הפגישה.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. ניתוק פלאפון בזמן "דייט", ובמיוחד ב"דייט" ראשון, יוצר אצל בן הזוג השני תחושה טובה, וגורם לבן הזוג להרגיש שהוא חשוב אצל השני. מטרת ה"דייט" היא הכרות ויצירת אינטראקציה וקשר שיוביל לקשר חזק בעתיד.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. בן זוג שמתרגז בקלות בעת פגישות, הוא בן זוג שבחיי הנישואין עלול להתרגז בקלות, מאתרי שידוכים לבעלי תשובה קשה להבין אופי של אדם, ולשם כך יש את הפגישות בן בני הזוג בהן מכירים בצורה מעמיקה יותר את בן הזוג ומסוגלים לקבל החלטה.