שידוכים חוזרים בתשובה

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "שידוכים חוזרים בתשובה". נסקור מעט מקומות של שידוכים חוזרים בתשובה בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים- בעבר "באר המים", הייתה מקום של מפגש והכירות. אם מחפשים דוגמאות של "שידוכים חוזרים בתשובה", מומלץ לעיין בתנ"ך ולראות כיצד הכירו גדולי האומה את נשותיהם.
אתר הכרויות לדתיים
בתקופה זו אורח החיים היה סביב רעיית הצאן, ומקום המפגש היה ליד הבאר, כאשר באו להשקות את הצאן. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים חוזרים בתשובה" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך להיות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "שידוכים חוזרים בתשובה"?
היום "באר המים" הוא באינטרנט.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
כיום תחום פעילות של הכרות לדתיים מתבצעת בשיטות אחרות. המטרה של פעילות "שידוכים חוזרים בתשובה" היא לגרום להכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו גרמו להרבה זוגות.
פעילות שידוכים חוזרים בתשובה מתמקדת בכמה תחומים עיקריים.
שידוכים חוזרים בתשובה דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. גופי שדכנות בציבור הדתי לאומי אמנם פועלים בצורה של שדכנות אך עם הבדלים מסוימים, בכך שאין הרבה ברורים מסביב על כל מועמד. אם נוצר שידוך, אזי ישלמו בני הזוג כסף לגופים אלו.

פעילויות של שידוכים חוזרים בתשובה

גופי שידוכים חוזרים בתשובה יארגנו שבתות וטיולים לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. סעודות שבת בשבתות הכרות של צעירים דתיים הם בלי הפרדה.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי שידוכים חוזרים בתשובה
כיום אפשר לשבת בבית ולחפש בן זוג באינטרנט. כל צעיר או צעירה שנרשמים לאתר פותחים לעצמם פרופיל. באתר שידוכים חוזרים בתשובה אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי שידוכים חוזרים בתשובה מציעים כלים העוזרים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בשלבים הראשוניים נוצרת התכתבות ראשונה, בה אחד לומד על השני. השלב השני הוא שלב קביעת הפגישה הראשונה.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים דתיים שפותחים בהכרות ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יקבעו פגישה פיזית.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. כאשר אחד מבני הזוג נוסע נסיעה ארוכה ממקום רחוק בארץ אל המפגש, מומלץ להזמין עבורו שתייה. כאשר זוג יוצא לדייט, ובן הזוג עסוק רק בפלאפון או בגלישה במובייל, זה סימן המראה על חוסר רצינות.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. בן זוג שמתרגז בקלות בעת פגישות, הוא בן זוג שבחיי הנישואין עלול להתרגז בקלות, מאתרי שידוכים חוזרים בתשובה קשה להבין אופי של אדם, ולשם כך יש את הפגישות בן בני הזוג בהן מכירים בצורה מעמיקה יותר את בן הזוג ומסוגלים לקבל החלטה.