שידוכים והכרויות לדתיים

לפני שסוקרים את תחום "שידוכים והכרויות לדתיים" של ימינו, כדאי לסקור את ההיסטוריה של תחום שידוכים והכרויות לדתיים, כדי להבין את הצורך באתרי שידוכים והכרויות לדתיים. נסקור מעט מקומות של שידוכים והכרויות לדתיים בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם: יעקב ורחל- יעקב אבינו נאלץ לברוח מאחיו עשו אל ארם. כאשר הגיע אל באר המים, כדי לשאול היכן גר חותנו, ראה את רחל באה עם הצאן. יעקב התאהב ברחל מהמבט הראשון, ומכוח האהבה, גלל באצבע אחת את האבן הכבדה של פי הבאר- שהיה צריך את כל הרועים ביחד כדי לגלול אותה. יעקב נשא את רחל לאישה.
אתר הכרויות לדתיים
מדוע "הכרויות אלו", היו דווקא ליד הבאר? אנו צריכים להבין את צורת החיים באותה תקופה. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים והכרויות לדתיים" נשאר אותו עיקרון. מקום ההיכרות צריך לקרות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "שידוכים והכרויות לדתיים"?
כיום טבעי ביותר לבנות אתרי שידוכים והכרויות לדתיים, שמהווים רשת חברתית לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי.

הכרמים בשילה
בנות ישראל נהגו ללבוש בגדי לבן בליל ט"ו באב ולחוג בכרמים בשילה. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
יש כיום ניסיונות לחדש מנהג זה, אך מטרת ניסיונות אלו אינן לצורך היכרות בין בנים לבנות.
העיקרון של מקומות מפגש לצורך הכרות עדיין נשאר. המטרה של פעילות "שידוכים והכרויות לדתיים" היא ליצור הכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו הובילו להרבה חתונות.
פעילות שידוכים והכרויות לדתיים מתמקדת במספר תחומים עיקריים.
שידוכים והכרויות לדתיים דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. גופי שדכנות בציבור הדתי לאומי אמנם פועלים בצורה של שדכנות אך עם הבדלים מסוימים, בכך שאין הרבה ברורים מסביב על כל מועמד. אם נוצר שידוך, אזי על בני הזוג לשלם כסף רב לגופים אלו.

פעילויות של שידוכים והכרויות לדתיים

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. מפגש הנערך בצורה חווייתית המשלבת הנאה, הוא מפגש לא מחייב, ודווקא סוג זה של מפגש יוצר תחושת שחרור מסוימת, המקלה על יצירת הקשר הראשוני. פעילות שבת הכרות תכלול לפעמים גם טיול בשישי ואף בחמישי.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי שידוכים והכרויות לדתיים
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי שידוכים והכרויות לדתיים. בפרופיל שפותחים באתר שידוכים והכרויות לדתיים ישימו תמונה וסרטונים שמייצגים את עצמם, את חייהם ואת האופי שלהם. כאשר מחפשים בן זוג באתרי שידוכים והכרויות לדתיים, מומלץ להסתכל בסרטונים. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי שידוכים והכרויות לדתיים מספקים את הכלים הנדרשים לקראת יצירת הקשר ראשונית. בתחילת הקשר מתנהלת התכתבות ראשונה, במהלכה אחד לומד פרטים על השני. השלב השני הוא שלב קביעת הפגישות.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים דתיים שמכירים אחד את השני ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יגיע זמן הדייט.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. כאשר אחד מבני הזוג נוסע נסיעה ארוכה ממקום רחוק בארץ אל המפגש, מומלץ להזמין עבורו שתייה. כאשר פלאפון מצלצל בזמן דייט מומלץ לא לענות, אלא אם כן השיחה חשובה מאוד, ואם השיחה חשובה מאוד, מומלץ לקצר את השיחה.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.