שידוכים העולם החרדי

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "שידוכים העולם החרדי". נסקור מעט מקומות של שידוכים העולם החרדי בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים- בעבר "באר המים", הייתה מקום של מפגש והכירות. אם מחפשים דוגמאות של "שידוכים העולם החרדי", מומלץ לעיין בתנ"ך ולראות כיצד הכירו גדולי האומה את נשותיהם.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים העולם החרדי" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך לקרות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "שידוכים העולם החרדי"?
היום "באר המים" הוא באינטרנט.

הכרמים בשילה
כאשר נכנסו בני ישראל לארץ ישראל, התחיל המנהג של "מחולות בכרמים", בליל ט"ו באב. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
יש כיום ניסיונות לחדש מנהג זה, אך מטרת ניסיונות אלו אינן לצורך היכרות בין בנים לבנות.
העיקרון של מקומות מפגש לצורך הכרות עדיין נשאר. המטרה של פעילות "שידוכים העולם החרדי" היא לגרום להכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו גרמו להרבה חתונות.
פעילות שידוכים העולם החרדי מתמקדת בכמה תחומים עיקריים.
השיטה המסורתית של השדכנות היא שיטה שמתערבת יותר מדי ולכן קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" המציעים אלטרנטיבה אחרת. גופי שדכנות בציבור הדתי לאומי אמנם פועלים בצורה של שדכנות אך עם הבדלים מסוימים, בכך שאין הרבה ברורים מסביב על כל מועמד. אם נוצר שידוך, אזי על בני הזוג לשלם כסף רב לגופים אלו.

פעילויות של שידוכים העולם החרדי

גופי שידוכים העולם החרדי יארגנו שבתות וטיולים לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. לינה בשבתות שידוכים העולם החרדי היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי שידוכים העולם החרדי
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי שידוכים העולם החרדי. אתרי הכרות לדתיים פועלים בשיטה של מנוי חודשי. כאשר מחפשים בן זוג באתרי שידוכים העולם החרדי, מומלץ להסתכל בסרטונים. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי שידוכים העולם החרדי מציעים כלים העוזרים לצורך יצירת הקשר הראשוני. בהתחלה נוצרת התכתבות ראשונית, בה אחד מגלה פרטים על השני. השלב השני הינו שלב קביעת הדייט הראשון.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים דתיים שמכירים אחד את השני ידברו בטלפון במשך תקופה קצרה יחסית, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע שלב הפגישה.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. כאשר אחד מבני הזוג נוסע נסיעה ארוכה ממקום רחוק בארץ אל המפגש, מומלץ להזמין עבורו שתייה. בן זוג שמרוכז רק בנייד שלו, עלול לגלות קשיים בפיתוח קשר רציני בעתיד, ובחיי הנישואים.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.