שידוכים דתי לאומי

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "שידוכים דתי לאומי". יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של שידוכים דתי לאומי. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם- אברהם אבינו שלח את אליעזר לחפש כלה לבנו יצחק. אליעזר הגיע אל הבאר בארם נהריים, התפלל להצלחת המשימה ובדיוק כשסיים להתפלל הגיעה רבקה אמנו. רבקה הסכימה לשאוב מים לאליעזר, ואף הציעה לו שתשאב גם לגמליו. אליעזר התרשם מאוד מרבקה, ובסוף שידך בין רבקה ליצחק.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים דתי לאומי" נשאר אותו עיקרון. מקום ההיכרות צריך לקרות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "שידוכים דתי לאומי"?
היום "באר המים" הוא באינטרנט.

הכרמים בשילה
בנות ישראל נהגו ללבוש בגדי לבן בליל ט"ו באב ולחוג בכרמים בשילה. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
העיקרון של מקומות מפגש לצורך הכרות עדיין נשאר. מטרת פעילות "שידוכים דתי לאומי" היא לגרום להכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו הובילו להרבה חתונות.
פעילות שידוכים דתי לאומי מתמקדת במספר תחומים עיקריים.
שידוכים דתי לאומי דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. בציבור הדתי לאומי לא אוהבים את החקירות שעורכים השדכנים והשדכניות. אם נוצר שידוך, אזי ישלמו בני הזוג כסף לגופים הללו.

פעילויות של שידוכים דתי לאומי

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. מפגש הנערך בצורה חווייתית המשלבת הנאה, הוא מפגש לא מחייב, ודווקא סוג זה של מפגש יוצר תחושת שחרור מסוימת, המקלה על יצירת הקשר הראשוני. לינה בשבתות שידוכים דתי לאומי היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי שידוכים דתי לאומי
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי שידוכים דתי לאומי. כל צעיר או צעירה שנרשמים לאתר פותחים לעצמם פרופיל. באתר שידוכים דתי לאומי אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי שידוכים דתי לאומי מספקים את הכלים הנדרשים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בשלבים הראשוניים מתנהלת התכתבות ראשונה, בעזרתה אחד לומד פרטים על השני. השלב הבא הינו שלב קביעת הפגישות.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים וצעירות מהמגזר הדתי שפותחים בהכרות ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יקבעו פגישה פיזית.
כדאי לצעירים וצעירות לדעת מספר כללים בדייט. ניתוק פלאפון בזמן "דייט", ובמיוחד ב"דייט" ראשון, יוצר אצל בן הזוג השני תחושה טובה, וגורם לבן הזוג להרגיש שהוא חשוב אצל השני. כאשר פלאפון מצלצל בזמן דייט מומלץ לא לענות, אלא אם כן השיחה חשובה מאוד, ואם השיחה חשובה מאוד, מומלץ לקצר את השיחה.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. בן זוג שמתרגז בקלות בעת פגישות, הוא בן זוג שבחיי הנישואין עלול להתרגז בקלות, מאתרי שידוכים דתי לאומי קשה להבין אופי של אדם, ולשם כך יש את הפגישות בן בני הזוג בהן מכירים בצורה מעמיקה יותר את בן הזוג ומסוגלים לקבל החלטה.