שידוכים דתי לאומי תורני

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "שידוכים דתי לאומי תורני". יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של שידוכים דתי לאומי תורני. לדוגמה:
באר המים- בעבר "באר המים", הייתה מקום של מפגש והכירות. אם מחפשים דוגמאות של "שידוכים דתי לאומי תורני", מומלץ לעיין בתנ"ך ולראות כיצד הכירו גדולי האומה את נשותיהם.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוכים דתי לאומי תורני" נשאר אותו עיקרון. מקום ההיכרות צריך לקרות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "שידוכים דתי לאומי תורני"?
היום "באר המים" הוא באינטרנט.

הכרמים בשילה
כאשר נכנסו בני ישראל לארץ ישראל, התחיל המנהג של "מחולות בכרמים", בליל ט"ו באב. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
העיקרון של מקומות מפגש לצורך הכרות עדיין נשאר. מטרת פעילות "שידוכים דתי לאומי תורני" היא לגרום להכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו הובילו להרבה זוגות.
פעילות שידוכים דתי לאומי תורני מתמקדת בכמה תחומים עיקריים.
השיטה המסורתית של השדכנות היא שיטה שמתערבת יותר מדי ולכן קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" המציעים אלטרנטיבה אחרת. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אזי על בני הזוג לשלם כסף רב לגופים הללו.

פעילויות של שידוכים דתי לאומי תורני

גופי שידוכים דתי לאומי תורני יארגנו שבתות וטיולים לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. פעילות שבת הכרות תכלול לפעמים גם טיול בשישי ואף בחמישי.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי שידוכים דתי לאומי תורני
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי שידוכים דתי לאומי תורני. כל צעיר או צעירה שנרשמים לאתר פותחים לעצמם פרופיל. כאשר מחפשים בן זוג באתרי שידוכים דתי לאומי תורני, מומלץ להסתכל בסרטונים. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי שידוכים דתי לאומי תורני מציעים כלים העוזרים לצורך יצירת הקשר הראשוני. בשלבים הראשוניים מתבצעת התכתבות ראשונה, בעזרתה אחד לומד על השני. השלב השני הוא שלב קביעת הפגישה הראשונה.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים וצעירות הבאים מעולם דתי שמכירים אחד את השני ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע שלב הפגישה.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. כאשר אחד מבני הזוג נוסע נסיעה ארוכה ממקום רחוק בארץ אל המפגש, מומלץ להזמין עבורו שתייה. מטרת ה"דייט" היא הכרות ויצירת אינטראקציה וקשר שיוביל לקשר חזק בעתיד.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.