שידוך לדתיים לאומיים

לפני שסוקרים את תחום "שידוך לדתיים לאומיים" של ימינו, כדאי לסקור את ההיסטוריה של תחום שידוך לדתיים לאומיים, כדי להבין את הצורך באתרי שידוך לדתיים לאומיים. נסקור מעט מקומות של שידוך לדתיים לאומיים בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים- בעבר "באר המים", הייתה מקום של מפגש והכירות. אם מחפשים דוגמאות של "שידוך לדתיים לאומיים", מומלץ לעיין בתנ"ך ולראות כיצד הכירו גדולי האומה את נשותיהם.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "שידוך לדתיים לאומיים" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך להיות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "שידוך לדתיים לאומיים"?
יש פעילות מאורגנת לצעירים וצעירות, שמטרתו הוא לגרום להיכרויות, והתחום השני הוא תחום האינטרנט.

הכרמים בשילה
בנות ישראל נהגו ללבוש בגדי לבן בליל ט"ו באב ולחוג בכרמים בשילה. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
כיום תחום פעילות של הכרות לדתיים מתבצעת בשיטות אחרות. מטרת פעילות "שידוך לדתיים לאומיים" היא לגרום להכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו הובילו להרבה זוגות.
פעילות שידוך לדתיים לאומיים מתמקדת במספר נושאים עיקריים.
השיטה המסורתית של השדכנות היא שיטה שמתערבת יותר מדי ולכן קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" המציעים אלטרנטיבה אחרת. בציבור הדתי לאומי לא אוהבים את החקירות שעורכים השדכנים והשדכניות. אם נוצר שידוך, אז על בני הזוג לשלם כסף לגופים אלו.

פעילויות של שידוך לדתיים לאומיים

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. פעילויות הכרות הן הזדמנות מצוינת להיפגש עם עוד צעירים וצעירות. סעודות שבת בשבתות הכרות של צעירים דתיים הם בלי הפרדה.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי שידוך לדתיים לאומיים
כיום אפשר לשבת בבית ולחפש בן זוג באינטרנט. כל צעיר או צעירה שנרשמים לאתר פותחים לעצמם פרופיל. באתר שידוך לדתיים לאומיים אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי שידוך לדתיים לאומיים מציעים כלים העוזרים לצורך יצירת הקשר הראשוני. בשלבים הראשוניים מתבצעת התכתבות ראשונית, במהלכה אחד לומד פרטים על השני. השלב השני הינו שלב קביעת הדייטים.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים הבאים מעולם דתי שמכירים אחד את השני ישוחחו בטלפון במשך תקופה קצרה יחסית, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע שלב הפגישה.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. כאשר אחד מבני הזוג נוסע נסיעה ארוכה ממקום רחוק בארץ אל המפגש, מומלץ להזמין עבורו שתייה. מטרת ה"דייט" היא הכרות ויצירת אינטראקציה וקשר שיוביל לקשר חזק בעתיד.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.