רעיונות וטרנדים עבור עיצוב הזמנות לחתונה

חתונה היא אירוע מרגש, והזדמנות מצוינת לעורר את היכולת היצירתית של בני הזוג. מלבד ההכנות לאירוע, בחירת הטבעות ואיתור האולם, כדאי לשים דגש גם על הנושא של הזמנות לחתונה.

כיום ניתן להדפיס הזמנות ברמה גבוהה, ולהיעזר ברעיונות וטרנדים חדשים.
רוב הרעיונות אינם דורשים השקעה כלכלית גדולה, אלא רק הפעלת יצירתיות ויכולת דמיון. הזמנות מקוריות משאירות רושם על האורחים, מכניסות אותן לאווירה הנכונה, ומבטיחות אירוע בלתי נשכח.

הזמנה שהיא פוסטר לסרט

אחד הרעיונות המבריקים ביותר של עיצוב הזמנות לחתונה מגיע מצרפת: צלם בשם ג'ושוע ווטסון בחר לעצב את ההזמנות לחתונה שלו על בסיס פוסטרים של סרטים מפורסמים. אפשר היה למצוא בהזמנות התייחסות אל הסרט הקלאסי "קזבלנקה" או אל הסרט "הולך בדרכי" המבוסס על סיפור חייו של זמר הקאנטרי ג'וני קאש. בין יתר ההזמנות היה אפילו עיצוב המבוסס על סדרת הטלוויזיה המצליחה "איך פגשתי את אמא שלך".

העיקרון מאחורי הרעיון של ווטסון היה פשוט: ליצור חיבור בין החוויה המזוהה עם הסרטים, לבין החוויה של המוזמנים. הוא השתמש בסמלים ואלמנטים מוכרים מתחום הקולנוע, העביר אותם דרך עדשה ייחודית, והוסיף פרטים לגבי האירוע. על כל הזמנה בולט במיוחד התאריך של האירוע, כמו גם השמות של החתן והכלה. ההזמנות הודפסו בצבעים שונים, וכך יצרו מגוון מרשים במיוחד.

שיקולים בבחירת חברה להדפסת הזמנות

רעיונות וטרנדים לעיצוב הזמנות לחתונה לא יכולים לבוא על חשבון שיקולים פונקציונאליים. גם הרעיון המקורי והחביב ביותר עלול להיכשל, במידה ומבצעים את ההדפסה דרך גורם לא מקצועי. לאחר שמחליטים על רעיון מסוים כדאי לבחון אותו היטב. אפשר להשתמש באמצעים טכנולוגיים ממוחשבים, להתייעץ עם אנשי מקצוע או לבקש את חוות דעתם של חברים ובני משפחה. בנוסף, יש לקחת בחשבון את השיקולים הבאים טרם ביצוע ההדפסה:

א. איכות חומרי הגלם – ווטסון הצליח לייצר הזמנות מקוריות ומרעננות משום שהשתמש בחומרי גלם איכותיים. התמונה המיוצגת בכל הזמנה צולמה בצורה מקצועית וההדפסה עצמה התבצעה תוך הקפדה על קריטריונים מחמירים.

ב. עמידה בלוח זמנים – הזמנות לחתונה מחולקות מספר שבועות לפני האירוע במטרה ליידע את האורחים. מי שמעוניין ליהנות מהזמנה מקורית וטרנדית צריך לוודא כי בית הדפוס מתחייב לעמידה מלאה בלוח הזמנים המוגדר מראש.

ג. מחיר – הזמנות מקוריות לא צריכות לפרוץ את מסגרת התקציב של החתן והכלה. כדאי כמובן לשמוע על רעיונות חדשים ולשמור על ראש פתוח, אך חשוב לא פחות מכך גם להקפיד על קבלת הצעת מחיר הוגנת.

לסיכום, עשרות אלפי חתונות מתבצעות מדי יום ברחבי העולם וכמעט מאחורי כל אחת מהן עומדת הזמנה מקורית. כדאי להיעזר בטרנדים וברעיונות החדשים, להתרשם מהזמנות שונות ולעצב את ההזמנה על פי האופי האישי, תחומי העניין והשיקולים הפרקטיים.

Posted in הזמנות לחתונה, הכנות לחתונה.