מתנה או צ'ק?

מי לא מכיר את הדילמה של בחירת מתנה או צ'ק? בעונת החתונות הישראלית כולנו חושבים על הנושא, מהססים ומתלבטים. קל יותר להעניק כסף מזומן, אבל למתנה ערך רגשי רב והיא תלווה את בני הזוג לאורך שנות חייהם ותזכיר להם את הרצון הטוב שבעל המתנה הביא עמו לאירוע המרגש.
כאשר ההיכרות קרובה בחירת המתנה יכולה להיעשות מתוך התחשבות בצרכיו ובטעמו של הזוג הצעיר. כאשר אין הכרות כזו מעניק המתנה חושב על המשך הדרך מתוך ניסיון החיים האישי שלו ובוחר את המתנה בהתבסס על שיקול דעתו. אגב, מתנות הן עניין של אופנה: בעוד שבעבר היה נהוג להעניק כמעט אך ורק מתנות ומתנת כסף נחשבה כמעט כעלבון, כיום מרבית האורחים יביאו מעטפה ובה צרור כסף מזומן או צ'ק. כדאי לזכור שמתנה קשורה גם לתרבות ולציפייה חברתית: כך למשל במגזר החרדי המתנות שכיחות הרבה יותר מאשר בחתונות חילוניות.

מה כדאי להביא?

אילו מתנות לחתונה אפשר להביא לזוג צעיר בתחילת דרכו? כאשר אנחנו מחפשים מתנת חתונה שתשמח את הזוג בוודאות, אין לנו אלא להצטער על כך שבארץ הרעיון של רשימת מתנות אינו מקובל – ולרוב הזוג אינו יכול להביע בחופשיות את רצונותיו וצרכיו. החשש להביא דבר מה מיותר או לא רצוי מלווה את האורח שרוצה להשקיע במתנה אישית ויפה. למרות זאת, אין סיבה לוותר על הרצון להעניק מתנה אישית. סביר להניח שזוג המאושר לא יהסס להחליף מתנה לא רצויה, או שטעמו ישתנה עם הזמן.

הנה כמה רעיונות יפים למתנות מרגשות שכמעט אינן יכולות להיכשל: הכינו ארגז נדוניה ובו מפות רקומות, מגבות וכלי בית… בהמשך הדרך הארגז יכול לשמש את הזוג הצעיר לשמירת מזכרות מערב החתונה. לחילופין, ניתן לרכוש ולהכין ערכה לליל כלולות ובה כלי מיטה איכותיים, נרות, פרחים מיובשים וכדומה. אפשר כמובן לחזור לבסיס ולרכוש מתנה שנחוצה בכל בית כמו סרוויס איכותי או סכו"ם. מתנה יפה שתמיד נוגעת ללב, ומתאימה במיוחד לזוג אמיד – תרומה בשמם למטרה ראויה הקרובה לליבם. חפשו מתנות 'חברתיות' שיוצרו על ידי נזקקים או על ידי חברות המגויסות למטרות חברתיות ראויות.

אגב, בימינו המתנות עובדות בשני הכיוונים. מקובל יותר ויותר לשלוח את האורחים לביתם עם מתנה קטנה שהיא מזכרת יפה מהאירוע שלכם. כולנו יצאנו כבר מחתונות עם מגנט תמונה יפה. סוכריות, כיפות, נעלי ריקוד נוחות, כוסות משקה – ועוד רעיונות שמכניסים את האורחים לאווירת האירוע ומאפשרים להם לצאת הביתה עם משהו מוחשי ביד.

Posted in ארגון חתונה, הכנות לחתונה.