כיצד נבחר בדים לשמלות כלה?

כאשר את מעוניינת לבחור את שמלת הכלה שלך, חשוב מאד שתהיה מודעת לאחד הנושאים המרכזיים ביותר, שמשפיעים יותר מכל על השמלה – הבד שממנו היא עשויה. יש כיום מגוון רחב יחסית של בדים לשמלות כלה שאפשר לבחור מתוכם. מדוע חשוב להכיר אותם? משום שלכל בד יש תכונה משלו. יש בדים שיכולים להתאים יותר לכלות מסוימות ויש שפחות. יש בדים שנחשבים איכותיים יותר, יש כאלה שידועים במחיר הטוב שתשיגי עבורם, ובקיצור – מדובר ממש על עולם ומלואו. הנה מספר בדים לשמלות כלה שכדאי שתכירי לפני שתלכי לבחור.

כמה מהבדים הנפוצים והאהובים:

  • טפטה – בד הטפטה נפוץ מאד בקרב כלות בישראל, מסיבה מאד פשוטה. מדבור על בד שמשלב בתוכו סיבי משי עם סיבים סינתטיים (או לעתים רק סיבים מסוג מסוים), כאשר שיטת האריגה שלהם, מאפשרת כניסת אוויר, ונותנת תחושה קלה ואוורירית יותר. מאחר שחלק ניכר מהחתונות בישראל מתרחש בוענת הקיץ, חשוב מאד לכלות שהן לא יזיעו מתחת לשמלה, ומכאן בד הטפטה מומלץ בחום.
  • שיפון – לרוב לא משתמשים בשיפון כדי לתפור שמלת כלה שלמה, אבל בהחלט מדובר על בדים לשמלות כלה אשר עושים בהם שימוש ברוב השמלות באשר הן. הסיבה לכך היא שבאמצעות השיפון, ניתן לרקום עיטורים שונים לשמלה, לתפור את השרוולים לשמלה, וכן לתפור את החלק התחתון של המשלה. אופי התפירה של השפיון נותן לו מראה שקוף למחצה, ומכאן התרומה העיקרית שלו לשמלה.
  • קטיפה – הצד השני של בדי הטפטה הוא בד הקטיפה. לבד הקטיפה יש צפיפות גבוהה במיוחד, והוא גם נחשב מבודד ועבה מאד. לכן, אם אתן כלות שמתכוונות להתחתן בעונת החורף, ואף חלק מקבלת הפנים יהיה בחוץ – מומלץ בחום לבחור בקטיפה בתור הבד העיקרי לשמלה.
  • ג'רסי – בד קצת פחות מבודד מהקטיפה ונחשב ליותר זול, אך עדיין נעים במיוחד, מבודד למדי, והוא הולך ותופס תאוצה בארץ.

שפע של אפשרויות

כמובן שיש עוד מגוון רחב יחסית של בדים לשמלות כלה, ואנו הצגנו בפניכם רק כמה מהאפשרויות המרכזיות. חשוב בכל מקרה שתדעו לבחור את הבדים שיהיו נוחים לכן, וגם יספקו לכן שמלה בעלת עיצוב מיוחד ובלתי נשכח.

Posted in ארגון חתונה, שמלות כלה.