המדריך לבחירת זרי כלה

לקראת היום המאושר בחייך, את בוחרת את כל הדברים החושבים ביותר למראה שלך. את בוחרת את שמלת החתונה, הולכת למאפרת לעבור איפור ניסיון, בוחרת את הנעליים לחופה, ובקיצור – לא משאירה אף פרט מאחור. חשוב לזכור שאחד האלמנטים החשובים ביותר אצל כלה ביום חתונתה, הוא הזר שהיא אוחזת. הזר מלווה אותה לאורך כל יום החתונה – מרגע קבלת הפנים, ועד לסיום החתונה שבו היא זורקת את הזר לאחת מהרווקות המאושרות שתתחתן בקרוב. יש מגוון רחב מאד של זרי כלה שניתן לבחור מתוכם. אז איך בוחרים את הזר המתאים, ומה חשוב לקחת בחשבון?

הדברים ששוקלים בבחירת הזר

● צבע הזר – ראשית, עלייך לשאול את עצמך מהו הצבע שישלוט בזר שאותו תינשאי. אם את בוחרת את המראה הקלסי, אפשר לבחור זרי כלה בצבעים אדום, ורוד או לבן – אלו נחשבים לצבעי הכלה הקלסיים, ויש מספר סוגי פרחים שיכולים לתת לך מענה מתאים – שושנים, סחלבים וכיו"ב. לעומת זאת, אפשר לבחור גם זרים שבהם יהיו שילובים של צבעים אחרים, כמו למשל חום, ירוק, כחול וסגול. אלו יכולים ליצור מראה ססגוני לעתים, אך גם מראה שהוא טבעי יותר, ויש כלות שמעדיפות זר עם חיבור חזק ושורשי לטבע.
● גובה הזר – קיים יחס הפוך בין גובה הכלה לבין גובה הזר, שכן הוא יוצר איזון בריא בתמונות החתונה. אם את כלה גבוהה יחסית, אפשר לבחור זרי כלה שיהיו עגולים וקצרים יחסית, ואף יראו צפופים. מהצד השני, אם את כלה נמוכה, אפשר ללכת על זרים ארוכים וגבוהים יותר, אף בשילוב של גבעולים ירוקים וארוכים. אלו יוצרים כמובן אפקט של גובה. כמובן שאין הדבר מהווה חובה, ואפשר להתנסות בין הזרים השונים לפי גובהם, ולראות מה מתאים לך.
● ללא אבקנים – אחד הדברים החשובים ביותר בנוגע לבחירת זרי כלה, הוא לשים לב שהם לא כוללים אבקנים אשר ילכלכו את השמלה שלך, וכי העלים שלהם יהיו יבשים יחסית. יש היום אפשרות אף לרכישת זרים מיובשים לגמרי, אשר עליהם משומרים ונראים צעירים וטבעיים. מכל מקום, גם אם תבחרי בזר שאיננו מיובש – חשוב לוודא שהוא לא מלכלך, בפרט אם את לובשת שמלת חתונה לבנה וצחורה.
● שילוב אלמנטים בזר – זרי כלה לא חייבים להיות מורכבים מפרחים בלבד. ניתן לשלב בתוכם היום סרטים שונים לקישוט, ואף לשלב בתוכם פנינים או חרוזים. אלו הופכים את הזר לפריט בולט הרבה יותר, ויש כלות שמעוניינות בכך.
● זר אחד או יותר? – בשנים האחרונות, גובר והולך הטרנד שבו הכלה בוחרת יותר מזר אחד לחתונה. כך למשל יכול להיות זר לקבלת פנים, זר לחופה, וכיו"ב. אם את רוצה לזרוק זר לחברותייך, אך לשמור לעצמך מזכרת – זו גם יכולה להיות אופציה מעולה.

כמה זמן לבחור מראש?

זכרי לסיום, שבבואך לבחור את הזר ליום החתונה, כדאי להקדיש לכך את הזמן המתאים. אפשר לבחור את הזר כשלושה שבועות לפני החתונה, לאחר שאת כבר יודעת בוודאות איזו שמלה תלבשי, כדי לבחון את ההתאמה בין הזר לבין הלוק הכללי, וגם שיהיה לך מספיק זמן להתלבטויות ובחירות.

Posted in הכנות לחתונה, זרי כלה.