הכרויות לשומרי מסורת

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "הכרויות לשומרי מסורת". נסקור מעט מקומות של הכרויות לשומרי מסורת בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם: יעקב ורחל- יעקב אבינו נאלץ לברוח מאחיו עשו אל ארם. כאשר הגיע אל באר המים, כדי לשאול היכן גר חותנו, ראה את רחל באה עם הצאן. יעקב התאהב ברחל מהמבט הראשון, ומכוח האהבה, גלל באצבע אחת את האבן הכבדה של פי הבאר- שהיה צריך את כל הרועים ביחד כדי לגלול אותה. יעקב נשא את רחל לאישה.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לשומרי מסורת" נשאר אותו עיקרון. מקום ההיכרות צריך להיות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "הכרויות לשומרי מסורת"?
היום כולם נמצאים באינטרנט: בווטצאפ, בפייסבוק, בלינקדין, בדואר אלקטרוני ועוד.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
העיקרון של מקומות מפגש לצורך הכרות עדיין נשאר. מטרת פעילות "הכרויות לשומרי מסורת" היא לגרום להכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו הובילו להרבה זוגות.
פעילות הכרויות לשומרי מסורת מתמקדת במספר נושאים עיקריים.
במהלך השנים קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" ועוד. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אזי ישלמו בני הזוג כסף רב לגופים אלו.

פעילויות של הכרויות לשומרי מסורת

גופי הכרויות לשומרי מסורת יארגנו שבתות וטיולים לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. פעילות שבת הכרות תכלול לפעמים גם טיול בשישי ואף בחמישי.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי הכרויות לשומרי מסורת
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי הכרויות לשומרי מסורת. כל צעיר או צעירה שנרשמים לאתר פותחים לעצמם פרופיל. כאשר מחפשים בן זוג באתרי הכרויות לשומרי מסורת, מומלץ להסתכל בסרטונים. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי הכרויות לשומרי מסורת מספקים את הכלים הנדרשים לקראת יצירת הקשר ראשונית. בשלבים הראשוניים מתנהלת התכתבות ראשונית, בעזרתה אחד מגלה פרטים על השני. השלב השני הינו שלב קביעת הפגישות.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים הבאים מעולם דתי שפותחים בהכרות ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יגיע שלב הפגישה.
כדאי לצעירים וצעירות לדעת מספר כללים בדייט. כאשר אחד מבני הזוג נוסע נסיעה ארוכה ממקום רחוק בארץ אל המפגש, מומלץ להזמין עבורו שתייה. בן זוג שמרוכז רק בנייד שלו, עלול לגלות קשיים בפיתוח קשר רציני בעתיד, ובחיי הנישואים.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.