הכרויות לחרדים גרושים

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "הכרויות לחרדים גרושים". יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של הכרויות לחרדים גרושים. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם: יעקב ורחל- יעקב אבינו נאלץ לברוח מאחיו עשו אל ארם. כאשר הגיע אל באר המים, כדי לשאול היכן גר חותנו, ראה את רחל באה עם הצאן. יעקב התאהב ברחל מהמבט הראשון, ומכוח האהבה, גלל באצבע אחת את האבן הכבדה של פי הבאר- שהיה צריך את כל הרועים ביחד כדי לגלול אותה. יעקב נשא את רחל לאישה.
אתר הכרויות לדתיים
בתקופה זו אורח החיים היה סביב רעיית הצאן, ומקום המפגש היה ליד הבאר, כאשר באו להשקות את הצאן. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לחרדים גרושים" נשאר אותו עיקרון. מקום ההיכרות צריך לקרות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "הכרויות לחרדים גרושים"?
היום כולם נמצאים באינטרנט: בווטצאפ, בפייסבוק, בלינקדין, בדואר אלקטרוני ועוד.

הכרמים בשילה
בנות ישראל נהגו ללבוש בגדי לבן בליל ט"ו באב ולחוג בכרמים בשילה. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
יש כיום ניסיונות לחדש מנהג זה, אך מטרת ניסיונות אלו אינן לצורך היכרות בין בנים לבנות.
באר המים וכרמי גפנים כבר לא משמשים מקומות מפגש להיכרות עבור צעירים דתיים. המטרה של פעילות "הכרויות לחרדים גרושים" היא ליצור הכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו גרמו להרבה זוגות.
פעילות הכרויות לחרדים גרושים מתמקדת במספר תחומים עיקריים.
השיטה המסורתית של השדכנות היא שיטה שמתערבת יותר מדי ולכן קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" המציעים אלטרנטיבה אחרת. בציבור הדתי לאומי לא אוהבים את החקירות שעורכים השדכנים והשדכניות. אם נוצר שידוך, אז על בני הזוג לשלם כסף לגופים הללו.

פעילויות של הכרויות לחרדים גרושים

גופי הכרויות לחרדים גרושים יארגנו שבתות וטיולים לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. לינה בשבתות הכרויות לחרדים גרושים היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי הכרויות לחרדים גרושים
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי הכרויות לחרדים גרושים. אתרי הכרות לדתיים פועלים בשיטה של מנוי חודשי. באתר הכרויות לחרדים גרושים אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי הכרויות לחרדים גרושים מציעים כלים העוזרים לצורך יצירת הקשר הראשוני. בשלבים הראשוניים נוצרת התכתבות ראשונית, בעזרתה אחד לומד פרטים על השני. השלב השני הוא שלב קביעת הדייט הראשון.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים דתיים שפותחים בהכרות ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע שלב הפגישה.
כדאי לצעירים וצעירות לדעת מספר כללים בדייט. כאשר אחד מבני הזוג נוסע נסיעה ארוכה ממקום רחוק בארץ אל המפגש, מומלץ להזמין עבורו שתייה. כאשר פלאפון מצלצל בזמן דייט מומלץ לא לענות, אלא אם כן השיחה חשובה מאוד, ואם השיחה חשובה מאוד, מומלץ לקצר את השיחה.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. בן זוג שמתרגז בקלות בעת פגישות, הוא בן זוג שבחיי הנישואין עלול להתרגז בקלות, מאתרי הכרויות לחרדים גרושים קשה להבין אופי של אדם, ולשם כך יש את הפגישות בן בני הזוג בהן מכירים בצורה מעמיקה יותר את בן הזוג ומסוגלים לקבל החלטה.