הכרויות לדתיים שידוכים

לפני שסוקרים את תחום "הכרויות לדתיים שידוכים" של ימינו, כדאי לסקור את ההיסטוריה של תחום הכרויות לדתיים שידוכים, כדי להבין את הצורך באתרי הכרויות לדתיים שידוכים. יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של הכרויות לדתיים שידוכים. לדוגמה:
באר המים- בעבר "באר המים", הייתה מקום של מפגש והכירות. אם מחפשים דוגמאות של "הכרויות לדתיים שידוכים", מומלץ לעיין בתנ"ך ולראות כיצד הכירו גדולי האומה את נשותיהם.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לדתיים שידוכים" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך לקרות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "הכרויות לדתיים שידוכים"?
היום "באר המים" הוא באינטרנט.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
יש כיום ניסיונות לחדש מנהג זה, אך מטרת ניסיונות אלו אינן לצורך היכרות בין בנים לבנות.
כיום תחום פעילות של הכרות לדתיים מתבצעת בשיטות אחרות. מטרת פעילות "הכרויות לדתיים שידוכים" היא לגרום להכרות בין בנים לבין בנות. הכרויות אלו גרמו להרבה חתונות.
פעילות הכרויות לדתיים שידוכים מתמקדת בכמה נושאים עיקריים.
השיטה המסורתית של השדכנות היא שיטה שמתערבת יותר מדי ולכן קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" המציעים אלטרנטיבה אחרת. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אזי על בני הזוג לשלם כסף לגופים הללו.

פעילויות של הכרויות לדתיים שידוכים

גופי הכרויות לדתיים שידוכים יארגנו שבתות וטיולים לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. פעילות שבת הכרות תכלול לפעמים גם טיול בשישי ואף בחמישי.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי הכרויות לדתיים שידוכים
כיום אפשר לשבת בבית ולחפש בן זוג באינטרנט. אתרי הכרות לדתיים פועלים בשיטה של מנוי חודשי. באתר הכרויות לדתיים שידוכים אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי הכרויות לדתיים שידוכים מספקים את הכלים הנדרשים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בתחילת הקשר מתנהלת התכתבות ראשונית, בעזרתה אחד יכול לגלות פרטים על השני. השלב השני הוא שלב קביעת הפגישה הראשונה.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים וצעירות דתיים שפותחים בהכרות ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע שלב הפגישה.
כדאי לצעירים וצעירות לדעת מספר כללים בדייט. בזמן "דייט" מומלץ לשים את הפלאפון על שקט. מטרת ה"דייט" היא הכרות ויצירת אינטראקציה וקשר שיוביל לקשר חזק בעתיד.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. בן זוג שמתרגז בקלות בעת פגישות, הוא בן זוג שבחיי הנישואין עלול להתרגז בקלות, מאתרי הכרויות לדתיים שידוכים קשה להבין אופי של אדם, ולשם כך יש את הפגישות בן בני הזוג בהן מכירים בצורה מעמיקה יותר את בן הזוג ומסוגלים לקבל החלטה.