הכרויות לדתיים צעירים

לפני שסוקרים את תחום "הכרויות לדתיים צעירים" של ימינו, כדאי לסקור את ההיסטוריה של תחום הכרויות לדתיים צעירים, כדי להבין את הצורך באתרי הכרויות לדתיים צעירים. יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של הכרויות לדתיים צעירים. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם- אברהם אבינו שלח את אליעזר לחפש כלה לבנו יצחק. אליעזר הגיע אל הבאר בארם נהריים, התפלל להצלחת המשימה ובדיוק כשסיים להתפלל הגיעה רבקה אמנו. רבקה הסכימה לשאוב מים לאליעזר, ואף הציעה לו שתשאב גם לגמליו. אליעזר התרשם מאוד מרבקה, ובסוף שידך בין רבקה ליצחק.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לדתיים צעירים" נשאר אותו עיקרון. מקום ההיכרות צריך לקרות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "הכרויות לדתיים צעירים"?
היום כולם נמצאים באינטרנט: בווטצאפ, בפייסבוק, בלינקדין, בדואר אלקטרוני ועוד.

הכרמים בשילה
בנות ישראל נהגו ללבוש בגדי לבן בליל ט"ו באב ולחוג בכרמים בשילה. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
כיום תחום פעילות של הכרות לדתיים מתבצעת בשיטות אחרות. המטרה של פעילות "הכרויות לדתיים צעירים" היא ליצור הכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו הובילו להרבה חתונות.
פעילות הכרויות לדתיים צעירים מתמקדת במספר תחומים עיקריים.
במהלך השנים קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" ועוד. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אזי ישלמו בני הזוג כסף לגופים אלו.

פעילויות של הכרויות לדתיים צעירים

גופי הכרויות לדתיים צעירים יארגנו שבתות וטיולים לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. לינה בשבתות הכרויות לדתיים צעירים היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי הכרויות לדתיים צעירים
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי הכרויות לדתיים צעירים. כל צעיר או צעירה שנרשמים לאתר פותחים לעצמם פרופיל. באתר הכרויות לדתיים צעירים אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי הכרויות לדתיים צעירים מספקים את הכלים הנדרשים לצורך יצירת הקשר הראשוני. בשלבים הראשוניים נוצרת התכתבות ראשונית, בעזרתה אחד מגלה פרטים על השני. השלב הבא הינו שלב קביעת הדייטים.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים דתיים שמכירים אחד את השני ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יגיע שלב הפגישה.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. בזמן "דייט" מומלץ לשים את הפלאפון על שקט. כאשר זוג יוצא לדייט, ובן הזוג עסוק רק בפלאפון או בגלישה במובייל, זה סימן המראה על חוסר רצינות.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.