הכרויות לדתיים מסורתיים

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "הכרויות לדתיים מסורתיים". יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של הכרויות לדתיים מסורתיים. לדוגמה:
באר המים במדיין: משה רבינו וציפורה בת יתרו- כשמשה רבינו היה צעיר, הוא היכה נוגש מצרי כדי להציל יהודי. פרעה שמע על כך, וניסה להרוג את משה רבינו. משה רבינו ברח אל מדין, וליד באר המים ראה את בנות יתרו באות להשקות את הצאן. הרועים ניסו להציק לבנות יתרו, משום שכעסו על אביהן יתרו שהיה כהן עבודה זרה והחליט שהוא מפסיק לעבוד עבודה זרה. משה נשא לאישה את ציפורה והתגורר בבית חותנו יתרו עד אשר ה' נגלה אליו בסנה וציווה עליו לשוב למצרים כדי לגאול את עם ישראל.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לדתיים מסורתיים" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך לקרות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "הכרויות לדתיים מסורתיים"?
כיום טבעי ביותר לבנות אתרי הכרויות לדתיים מסורתיים, שמהווים רשת חברתית לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
באר המים וכרמי גפנים כבר לא משמשים מקומות מפגש להיכרות עבור צעירים דתיים. מטרת פעילות "הכרויות לדתיים מסורתיים" היא ליצור הכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו גרמו להרבה חתונות.
פעילות הכרויות לדתיים מסורתיים מתמקדת במספר תחומים עיקריים.
השיטה המסורתית של השדכנות היא שיטה שמתערבת יותר מדי ולכן קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" המציעים אלטרנטיבה אחרת. בציבור הדתי לאומי לא אוהבים את החקירות שעורכים השדכנים והשדכניות. אם נוצר שידוך, אז ישלמו בני הזוג כסף רב לגופים הללו.

פעילויות של הכרויות לדתיים מסורתיים

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. לינה בשבתות הכרויות לדתיים מסורתיים היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי הכרויות לדתיים מסורתיים
כיום אפשר לשבת בבית ולחפש בן זוג באינטרנט. כל צעיר או צעירה שנרשמים לאתר פותחים לעצמם פרופיל. באתר הכרויות לדתיים מסורתיים אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי הכרויות לדתיים מסורתיים מספקים את הכלים הנדרשים לקראת יצירת הקשר ראשונית. בהתחלה נוצרת התכתבות ראשונית, בעזרתה אחד לומד על השני. השלב הבא הוא שלב קביעת הפגישות.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים וצעירות דתיים שמכירים אחד את השני ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יגיע זמן הדייט.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. בזמן "דייט" מומלץ לשים את הפלאפון על שקט. מטרת ה"דייט" היא הכרות ויצירת אינטראקציה וקשר שיוביל לקשר חזק בעתיד.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. בן זוג שמתרגז בקלות בעת פגישות, הוא בן זוג שבחיי הנישואין עלול להתרגז בקלות, מאתרי הכרויות לדתיים מסורתיים קשה להבין אופי של אדם, ולשם כך יש את הפגישות בן בני הזוג בהן מכירים בצורה מעמיקה יותר את בן הזוג ומסוגלים לקבל החלטה.