הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה". יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה. לדוגמה:
באר המים במדיין: משה רבינו וציפורה בת יתרו- כשמשה רבינו היה צעיר, הוא היכה נוגש מצרי כדי להציל יהודי. פרעה שמע על כך, וניסה להרוג את משה רבינו. משה רבינו ברח אל מדין, וליד באר המים ראה את בנות יתרו באות להשקות את הצאן. הרועים ניסו להציק לבנות יתרו, משום שכעסו על אביהן יתרו שהיה כהן עבודה זרה והחליט שהוא מפסיק לעבוד עבודה זרה. משה נשא לאישה את ציפורה והתגורר בבית חותנו יתרו עד אשר ה' נגלה אליו בסנה וציווה עליו לשוב למצרים כדי לגאול את עם ישראל.
אתר הכרויות לדתיים
בתקופה זו אורח החיים היה סביב רעיית הצאן, ומקום המפגש היה ליד הבאר, כאשר באו להשקות את הצאן. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך לקרות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה"?
כיום טבעי ביותר לבנות אתרי הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה, שמהווים רשת חברתית לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
העיקרון של מקומות מפגש לצורך הכרות עדיין נשאר. המטרה של פעילות "הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה" היא ליצור הכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו הובילו להרבה זוגות.
פעילות הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה מתמקדת במספר נושאים עיקריים.
הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אזי ישלמו בני הזוג כסף רב לגופים הללו.

פעילויות של הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה

גופי הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה יארגנו שבתות וטיולים לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי. מפגש הנערך בצורה חווייתית המשלבת הנאה, הוא מפגש לא מחייב, ודווקא סוג זה של מפגש יוצר תחושת שחרור מסוימת, המקלה על יצירת הקשר הראשוני. סעודות שבת בשבתות הכרות של צעירים דתיים הם בלי הפרדה.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה. אתרי הכרות לדתיים פועלים בשיטה של מנוי חודשי. באתר הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי הכרויות לדתיים חוזרים בתשובה מציעים כלים העוזרים לקראת יצירת הקשר ראשונית. בהתחלה מתבצעת התכתבות ראשונה, בה אחד לומד על השני. השלב השני הינו שלב קביעת הדייטים.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים וצעירות דתיים שמכירים אחד את השני ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יגיע זמן הדייט.
כדאי לצעירים וצעירות לדעת מספר כללים בדייט. ניתוק פלאפון בזמן "דייט", ובמיוחד ב"דייט" ראשון, יוצר אצל בן הזוג השני תחושה טובה, וגורם לבן הזוג להרגיש שהוא חשוב אצל השני. מטרת ה"דייט" היא הכרות ויצירת אינטראקציה וקשר שיוביל לקשר חזק בעתיד.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.