הכרויות לדתיים וחרדים

לפני שסוקרים את תחום "הכרויות לדתיים וחרדים" של ימינו, כדאי לסקור את ההיסטוריה של תחום הכרויות לדתיים וחרדים, כדי להבין את הצורך באתרי הכרויות לדתיים וחרדים. נסקור מעט מקומות של הכרויות לדתיים וחרדים בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים במדיין: משה רבינו וציפורה בת יתרו- כשמשה רבינו היה צעיר, הוא היכה נוגש מצרי כדי להציל יהודי. פרעה שמע על כך, וניסה להרוג את משה רבינו. משה רבינו ברח אל מדין, וליד באר המים ראה את בנות יתרו באות להשקות את הצאן. הרועים ניסו להציק לבנות יתרו, משום שכעסו על אביהן יתרו שהיה כהן עבודה זרה והחליט שהוא מפסיק לעבוד עבודה זרה. משה נשא לאישה את ציפורה והתגורר בבית חותנו יתרו עד אשר ה' נגלה אליו בסנה וציווה עליו לשוב למצרים כדי לגאול את עם ישראל.
אתר הכרויות לדתיים
מדוע "הכרויות אלו", היו דווקא ליד הבאר? אנו צריכים להבין את צורת החיים באותה תקופה. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לדתיים וחרדים" נשאר אותו עיקרון. מקום ההיכרות צריך להיות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "הכרויות לדתיים וחרדים"?
היום "באר המים" הוא באינטרנט.

הכרמים בשילה
בנות ישראל נהגו ללבוש בגדי לבן בליל ט"ו באב ולחוג בכרמים בשילה. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
יש כיום ניסיונות לחדש מנהג זה, אך מטרת ניסיונות אלו אינן לצורך היכרות בין בנים לבנות.
כיום תחום פעילות של הכרות לדתיים מתבצעת בשיטות אחרות. המטרה של פעילות "הכרויות לדתיים וחרדים" היא לגרום להכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו גרמו להרבה חתונות.
פעילות הכרויות לדתיים וחרדים מתמקדת בכמה תחומים עיקריים.
הכרויות לדתיים וחרדים דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. בציבור הדתי לאומי לא אוהבים את החקירות שעורכים השדכנים והשדכניות. אם נוצר שידוך, אז על בני הזוג לשלם כסף רב לגופים הללו.

פעילויות של הכרויות לדתיים וחרדים

גופי הכרויות לדתיים וחרדים יארגנו שבתות וטיולים לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. לינה בשבתות הכרויות לדתיים וחרדים היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםבשבתות הכרות לצעירים, יכול צעיר למצוא בת זוג מעניינת כבר בתחילת השבת, ולבלות עמה בשיחה במשך כל השבת.
אתרי הכרויות לדתיים וחרדים
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי הכרויות לדתיים וחרדים. בפרופיל שפותחים באתר הכרויות לדתיים וחרדים ישימו תמונה וסרטונים שמייצגים את עצמם, את חייהם ואת האופי שלהם. באתר הכרויות לדתיים וחרדים אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי הכרויות לדתיים וחרדים מספקים את הכלים הנדרשים לקראת יצירת הקשר ראשונית. בשלבים הראשוניים נוצרת התכתבות ראשונית, בעזרתה אחד לומד פרטים על השני. השלב הבא הוא שלב קביעת הפגישה הראשונה.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים דתיים שפותחים בהכרות ישוחחו בטלפון במשך תקופה קצרה יחסית, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע זמן הדייט.
כדאי לצעירים וצעירות לדעת מספר כללים בדייט. בזמן "דייט" מומלץ לשים את הפלאפון על שקט. בן זוג שמרוכז רק בנייד שלו, עלול לגלות קשיים בפיתוח קשר רציני בעתיד, ובחיי הנישואים.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.