הכרויות לדתיים אקדמאים

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "הכרויות לדתיים אקדמאים". יש לאורך ההיסטוריה מספר מקומות של הכרויות לדתיים אקדמאים. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם- אברהם אבינו שלח את אליעזר לחפש כלה לבנו יצחק. אליעזר הגיע אל הבאר בארם נהריים, התפלל להצלחת המשימה ובדיוק כשסיים להתפלל הגיעה רבקה אמנו. רבקה הסכימה לשאוב מים לאליעזר, ואף הציעה לו שתשאב גם לגמליו. אליעזר התרשם מאוד מרבקה, ובסוף שידך בין רבקה ליצחק.
אתר הכרויות לדתיים
כיום אין כל כך עיסוק ברעיית צאן, ומקום היכרויות לדתיים אינה הבאר. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לדתיים אקדמאים" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך לקרות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "הכרויות לדתיים אקדמאים"?
יש פעילות מאורגנת לצעירים וצעירות, שמטרתו הוא לגרום להיכרויות, והתחום השני הוא תחום האינטרנט.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
באר המים וכרמי גפנים כבר לא משמשים מקומות מפגש להיכרות עבור צעירים דתיים. המטרה של פעילות "הכרויות לדתיים אקדמאים" היא לגרום להכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו גרמו להרבה זוגות.
פעילות הכרויות לדתיים אקדמאים מתמקדת במספר נושאים עיקריים.
הכרויות לדתיים אקדמאים דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אז ישלמו בני הזוג כסף רב לגופים אלו.

פעילויות של הכרויות לדתיים אקדמאים

גופי הכרויות לדתיים אקדמאים יארגנו שבתות וטיולים לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. לינה בשבתות הכרויות לדתיים אקדמאים היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי הכרויות לדתיים אקדמאים
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי הכרויות לדתיים אקדמאים. בפרופיל שפותחים באתר הכרויות לדתיים אקדמאים ישימו תמונה וסרטונים שמייצגים את עצמם, את חייהם ואת האופי שלהם. באתר הכרויות לדתיים אקדמאים אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי הכרויות לדתיים אקדמאים מציעים כלים העוזרים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בשלבים הראשוניים מתנהלת התכתבות ראשונית, בעזרתה אחד יכול לגלות פרטים על השני. השלב הבא הוא שלב קביעת הדייט הראשון.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים דתיים שפותחים בהכרות ידברו בטלפון במשך תקופה קצרה יחסית, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יגיע שלב הפגישה.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. ניתוק פלאפון בזמן "דייט", ובמיוחד ב"דייט" ראשון, יוצר אצל בן הזוג השני תחושה טובה, וגורם לבן הזוג להרגיש שהוא חשוב אצל השני. מטרת ה"דייט" היא הכרות ויצירת אינטראקציה וקשר שיוביל לקשר חזק בעתיד.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.