הכרויות לדתיים אקדמאיים

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "הכרויות לדתיים אקדמאיים". נסקור מעט מקומות של הכרויות לדתיים אקדמאיים בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם: יעקב ורחל- יעקב אבינו נאלץ לברוח מאחיו עשו אל ארם. כאשר הגיע אל באר המים, כדי לשאול היכן גר חותנו, ראה את רחל באה עם הצאן. יעקב התאהב ברחל מהמבט הראשון, ומכוח האהבה, גלל באצבע אחת את האבן הכבדה של פי הבאר- שהיה צריך את כל הרועים ביחד כדי לגלול אותה. יעקב נשא את רחל לאישה.
אתר הכרויות לדתיים
מדוע "הכרויות אלו", היו דווקא ליד הבאר? אנו צריכים להבין את צורת החיים באותה תקופה. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לדתיים אקדמאיים" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך להיות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים בימינו להיות מקום של "הכרויות לדתיים אקדמאיים"?
יש פעילות מאורגנת לצעירים וצעירות, שמטרתו הוא לגרום להיכרויות, והתחום השני הוא תחום האינטרנט.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
כיום לא נהוג שבנות ישראל יחוללו בכרמים.
העיקרון של מקומות מפגש לצורך הכרות עדיין נשאר. המטרה של פעילות "הכרויות לדתיים אקדמאיים" היא לגרום להכרות בין בנים לבין בנות. הכרויות אלו גרמו להרבה זוגות.
פעילות הכרויות לדתיים אקדמאיים מתמקדת בכמה נושאים עיקריים.
הכרויות לדתיים אקדמאיים דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אז ישלמו בני הזוג כסף לגופים הללו.

פעילויות של הכרויות לדתיים אקדמאיים

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. מפגש הנערך בצורה חווייתית המשלבת הנאה, הוא מפגש לא מחייב, ודווקא סוג זה של מפגש יוצר תחושת שחרור מסוימת, המקלה על יצירת הקשר הראשוני. לינה בשבתות הכרויות לדתיים אקדמאיים היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי הכרויות לדתיים אקדמאיים
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי הכרויות לדתיים אקדמאיים. אתרי הכרות לדתיים פועלים בשיטה של מנוי חודשי. באתר הכרויות לדתיים אקדמאיים אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי הכרויות לדתיים אקדמאיים מציעים כלים העוזרים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בהתחלה מתנהלת התכתבות ראשונה, בעזרתה אחד מגלה פרטים על השני. השלב הבא הינו שלב קביעת הפגישה הראשונה.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים מהמגזר הדתי שפותחים בהכרות ישוחחו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יגיע שלב הפגישה.
כדאי לצעירים וצעירות לדעת מספר כללים בדייט. ניתוק פלאפון בזמן "דייט", ובמיוחד ב"דייט" ראשון, יוצר אצל בן הזוג השני תחושה טובה, וגורם לבן הזוג להרגיש שהוא חשוב אצל השני. בן זוג שמרוכז רק בנייד שלו, עלול לגלות קשיים בפיתוח קשר רציני בעתיד, ובחיי הנישואים.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.