הכרויות לגרושים מסורתיים

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "הכרויות לגרושים מסורתיים". נסקור מעט מקומות של הכרויות לגרושים מסורתיים בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם: יעקב ורחל- יעקב אבינו נאלץ לברוח מאחיו עשו אל ארם. כאשר הגיע אל באר המים, כדי לשאול היכן גר חותנו, ראה את רחל באה עם הצאן. יעקב התאהב ברחל מהמבט הראשון, ומכוח האהבה, גלל באצבע אחת את האבן הכבדה של פי הבאר- שהיה צריך את כל הרועים ביחד כדי לגלול אותה. יעקב נשא את רחל לאישה.
אתר הכרויות לדתיים
בתקופה זו אורח החיים היה סביב רעיית הצאן, ומקום המפגש היה ליד הבאר, כאשר באו להשקות את הצאן. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לגרושים מסורתיים" נשאר אותו עיקרון. מקום ההיכרות צריך לקרות איפה שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "הכרויות לגרושים מסורתיים"?
כיום טבעי ביותר לבנות אתרי הכרויות לגרושים מסורתיים, שמהווים רשת חברתית לצעירים וצעירות מהמגזר הדתי.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
גם מקום זה לא רלוונטי כיום.
כיום תחום פעילות של הכרות לדתיים מתבצעת בשיטות אחרות. המטרה של פעילות "הכרויות לגרושים מסורתיים" היא ליצור הכרות בין בנים לבין בנות. הכרויות אלו הובילו להרבה זוגות.
פעילות הכרויות לגרושים מסורתיים מתמקדת בכמה נושאים עיקריים.
הכרויות לגרושים מסורתיים דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. בציבור הדתי לאומי לא אוהבים את החקירות שעורכים השדכנים והשדכניות. אם נוצר שידוך, אזי ישלמו בני הזוג כסף רב לגופים אלו.

פעילויות של הכרויות לגרושים מסורתיים

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. מפגש הנערך בצורה חווייתית המשלבת הנאה, הוא מפגש לא מחייב, ודווקא סוג זה של מפגש יוצר תחושת שחרור מסוימת, המקלה על יצירת הקשר הראשוני. סעודות שבת בשבתות הכרות של צעירים דתיים הם בלי הפרדה.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי הכרויות לגרושים מסורתיים
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי הכרויות לגרושים מסורתיים. כל צעיר או צעירה שנרשמים לאתר פותחים לעצמם פרופיל. באתר הכרויות לגרושים מסורתיים אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מניחים שיש למועמד אופי טוב. אתרי הכרויות לגרושים מסורתיים מספקים את הכלים הנדרשים לקראת יצירת הקשר ראשונית. בהתחלה מתבצעת התכתבות ראשונית, במהלכה אחד יכול לגלות פרטים על השני. השלב הבא הינו שלב קביעת הפגישות.
השלב הראשון של היכרות ספונטנית בין צעירים דתיים הוא שיחה. צעירים וצעירות הבאים מעולם דתי שפותחים בהכרות ידברו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ובמידה וירגישו שהקשר ביניהם מתחזק, יגיע זמן הדייט.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. ניתוק פלאפון בזמן "דייט", ובמיוחד ב"דייט" ראשון, יוצר אצל בן הזוג השני תחושה טובה, וגורם לבן הזוג להרגיש שהוא חשוב אצל השני. כאשר פלאפון מצלצל בזמן דייט מומלץ לא לענות, אלא אם כן השיחה חשובה מאוד, ואם השיחה חשובה מאוד, מומלץ לקצר את השיחה.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.