הכרויות לאקדמאים דתיים

ישנם מגזרים בציבור הדתי שאצלם מתחתנים על ידי שידוך, ויש חלק אחר שמתחתנים דרך "הכרויות לאקדמאים דתיים". נסקור מעט מקומות של הכרויות לאקדמאים דתיים בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים בפדן ארם: יעקב ורחל- יעקב אבינו נאלץ לברוח מאחיו עשו אל ארם. כאשר הגיע אל באר המים, כדי לשאול היכן גר חותנו, ראה את רחל באה עם הצאן. יעקב התאהב ברחל מהמבט הראשון, ומכוח האהבה, גלל באצבע אחת את האבן הכבדה של פי הבאר- שהיה צריך את כל הרועים ביחד כדי לגלול אותה. יעקב נשא את רחל לאישה.
אתר הכרויות לדתיים
מדוע "הכרויות אלו", היו דווקא ליד הבאר? אנו צריכים להבין את צורת החיים באותה תקופה. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "הכרויות לאקדמאים דתיים" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך להיות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "הכרויות לאקדמאים דתיים"?
היום כולם נמצאים באינטרנט: בווטצאפ, בפייסבוק, בלינקדין, בדואר אלקטרוני ועוד.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. היה יוצא מזה סוג של הכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
גם מקום זה לא רלוונטי כיום.
העיקרון של מקומות מפגש לצורך הכרות עדיין נשאר. המטרה של פעילות "הכרויות לאקדמאים דתיים" היא ליצור הכרות בין בנים לבין בנות. הכרויות אלו גרמו להרבה זוגות.
פעילות הכרויות לאקדמאים דתיים מתמקדת בכמה נושאים עיקריים.
במהלך השנים קמו גופים כמו "שניים שהם ביחד" ועוד. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אז על בני הזוג לשלם כסף לגופים הללו.

פעילויות של הכרויות לאקדמאים דתיים

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. לינה בשבתות הכרויות לאקדמאים דתיים היא לינה עם הפרדה בין בנים לבנות.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי הכרויות לאקדמאים דתיים
כיום אפשר לשבת בבית ולחפש בן זוג באינטרנט. בפרופיל שפותחים באתר הכרויות לאקדמאים דתיים ישימו תמונה וסרטונים שמייצגים את עצמם, את חייהם ואת האופי שלהם. באתר הכרויות לאקדמאים דתיים אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כשרואים בסרטון של בן זוג פוטנציאלי אופי חייכני ונחמד, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי הכרויות לאקדמאים דתיים מספקים את הכלים הנדרשים לקראת יצירת הקשר ראשונית. בשלבים הראשוניים מתנהלת התכתבות ראשונית, במהלכה אחד לומד על השני. השלב השני הוא שלב קביעת הפגישות.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים וצעירות מהמגזר הדתי שמכירים אחד את השני ישוחחו בטלפון במשך תקופה קצרה יחסית, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע שלב הפגישה.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. ניתוק פלאפון בזמן "דייט", ובמיוחד ב"דייט" ראשון, יוצר אצל בן הזוג השני תחושה טובה, וגורם לבן הזוג להרגיש שהוא חשוב אצל השני. כאשר זוג יוצא לדייט, ובן הזוג עסוק רק בפלאפון או בגלישה במובייל, זה סימן המראה על חוסר רצינות.
בעולם הדתי, סדרת פגישות ה"דייט" יסתיימו באירוסין או בפרדה של בני הזוג. חשוב במהלך השיחות להכיר היטב את בן הזוג, ולהתרשם מהאופי שלו.