דתי לייט הכרויות

לפני שסוקרים את תחום "דתי לייט הכרויות" של ימינו, כדאי לסקור את ההיסטוריה של תחום דתי לייט הכרויות, כדי להבין את הצורך באתרי דתי לייט הכרויות. נסקור מעט מקומות של דתי לייט הכרויות בהיסטוריה. לדוגמה:
באר המים במדיין: משה רבינו וציפורה בת יתרו- כשמשה רבינו היה צעיר, הוא היכה נוגש מצרי כדי להציל יהודי. פרעה שמע על כך, וניסה להרוג את משה רבינו. משה רבינו ברח אל מדין, וליד באר המים ראה את בנות יתרו באות להשקות את הצאן. הרועים ניסו להציק לבנות יתרו, משום שכעסו על אביהן יתרו שהיה כהן עבודה זרה והחליט שהוא מפסיק לעבוד עבודה זרה. משה נשא לאישה את ציפורה והתגורר בבית חותנו יתרו עד אשר ה' נגלה אליו בסנה וציווה עליו לשוב למצרים כדי לגאול את עם ישראל.
אתר הכרויות לדתיים
מדוע "הכרויות אלו", היו דווקא ליד הבאר? אנו צריכים להבין את צורת החיים באותה תקופה. אולם כיום העיקרון של העוסקים בתחום "דתי לייט הכרויות" נשאר אותו דבר. מקום ההיכרות צריך להיות היכן שיש התרחשות ונמצאים סביבו.
מה מתאים היום להיות מקום של "דתי לייט הכרויות"?
היום "באר המים" הוא באינטרנט.

הכרמים בשילה
הבנים היו באים לכרמים בשילה כדי לראות את בנות ישראל מחוללות בהם. הייתה נוצרת היכרות, וכך היו נוצרים זוגות וחתונות.
יש כיום ניסיונות לחדש מנהג זה, אך מטרת ניסיונות אלו אינן לצורך היכרות בין בנים לבנות.
כיום תחום פעילות של הכרות לדתיים מתבצעת בשיטות אחרות. המטרה של פעילות "דתי לייט הכרויות" היא לגרום להכרות בין בנים לבנות. הכרויות אלו גרמו להרבה חתונות.
פעילות דתי לייט הכרויות מתמקדת במספר נושאים עיקריים.
דתי לייט הכרויות דרך מרכזים וגופים גדולים כמו "שניים שהם ביחד"- בציבור הדתי לאומי מציעים אלטרנטיבה לשיטה המסורתית של שדכנות. גופי השדכנות בציבור הדתי לאומי הם למעשה מאגר גדול של פנויים ופנויות. אם נוצר שידוך, אזי על בני הזוג לשלם כסף לגופים אלו.

פעילויות של דתי לייט הכרויות

ישנם גופים המאגדים את הרווקים והרווקות מהציבור הדתי. כאשר יש שבתות הכרות לצעירים, יש הרבה זמן לשיחה אישית עם חבר או חברה. סעודות שבת בשבתות הכרות של צעירים דתיים הם בלי הפרדה.
אתר הכרויות לדתייםהפעילות המשותפת של צעירים וצעירות בשבתות הכרות לדתיים יוצרת חברות שמביאה לדייטים, ואף לחתונות.
אתרי דתי לייט הכרויות
התחליף שיש כיום ל"באר המים" ו"ט"ו באב בכרמי שילה", הם אתרי דתי לייט הכרויות. בפרופיל שפותחים באתר דתי לייט הכרויות ישימו תמונה וסרטונים שמייצגים את עצמם, את חייהם ואת האופי שלהם. באתר דתי לייט הכרויות אפשר ללמוד מהסרטונים על האופי של האדם. כאשר בסרטונים של המועמד רואים דמות חייכנית ונעימה, מבינים שמדובר באופי טוב. אתרי דתי לייט הכרויות מציעים כלים העוזרים לצורך יצירת הקשר ראשונית. בהתחלה מתנהלת התכתבות ראשונה, בה אחד יכול לגלות פרטים על השני. השלב השני הוא שלב קביעת הדייטים.
בעולם הדתי יש כללים בהכרויות. צעירים מהמגזר הדתי שמכירים אחד את השני ידברו ביניהם שבוע שבועיים בטלפון, ולאחר שהקשר יתחזק מעט, יגיע זמן הדייט.
"דייט" הוא השלב הרשמי שלפני האירוסין והחתונה, אך כל "דייט" יכול להסתיים בחוסר התאמה כבר מהמפגש הראשון. כאשר אחד מבני הזוג נוסע נסיעה ארוכה ממקום רחוק בארץ אל המפגש, מומלץ להזמין עבורו שתייה. כאשר פלאפון מצלצל בזמן דייט מומלץ לא לענות, אלא אם כן השיחה חשובה מאוד, ואם השיחה חשובה מאוד, מומלץ לקצר את השיחה.
כאשר זוג יוצא לפגישות, ואחד מבני הזוג מרגיש כבר מהתחלה שבן הזוג השני ממש לא מתאים, ואין חיבור, מומלץ להפסיק את הפגישות, ולא לבזבז את הזמן על פגישות מיותרות שלא יובילו לכלום. בן זוג שמתרגז בקלות בעת פגישות, הוא בן זוג שבחיי הנישואין עלול להתרגז בקלות, מאתרי דתי לייט הכרויות קשה להבין אופי של אדם, ולשם כך יש את הפגישות בן בני הזוג בהן מכירים בצורה מעמיקה יותר את בן הזוג ומסוגלים לקבל החלטה.