בני זוג דומים … מתחברים?

הרווקים מוקפים! קרובי משפחה, משדכים, אתרי הכרויות ועוד מדיות רבות מבקשים רק דבר אחד: להפוך אותם לאנשים נשואים. על מנת למצוא בן או בת זוג, אתרי הכרויות מבטיחים להם להציע את הבן אדם העונה לכל הדרישות שלהם. אבל האם יש בהכרח משיכה בין בני זוג דומים בחיים ? ואם כן, האם זו ערבות לקשר חזק ומתמשך?

יש לכן גבר בכוונת? אז תדעו שאלמנטים מסוימים מהפיזיונומיה שלכן, שאתן אולי לא אוהבות במיוחד, יכולים להפוך ליתרונות לא צפויים – לדוגמה, הגומה שיש לכן בסנטר או עיניכן החומות שהייתן מעדיפות בצבע כחול.

לפי מחקרים שבוצעו, הם יכולים להשפיע לטובתכן. חוקרים גילו שגברים יותר נמשכים אל נשים שדומות להם במספר קווי הפרצוף. האם זה אומר שבוחרים בן או בת זוג בגלל שדומים לו או לה?

מעבר למחקר זה, שיטת "המראה" בבחירת בן או בת זוג בדרך כלל נושאת את פירותיה בקשר ליחסי גברים-נשים.

מספיק להקשיב לפרסומות עבור אתרי הכרויות שמבליטים את הצלחותיה של שיטת "בני זוג דומים מתחברים" על מנת להבין. כאילו מפתח האושר נמצאת בחיפוש הכפיל המושלם.

בכמה מפרסומות הללו רואים שחקניות ששואלות את עצמן איך הלכו לאיבוד בפרק זמן מסוים מחייהן עם גבר שלא היה להן הרבה במשותף איתו.

אבל אילו סוגי נקודות משותפות אפשר לגלות רק לאחר מספר פגישות אם לא הבולטות ביותר ואולי השטחיים ביותר? האם זה לא קצת מקטין את רצינות העניין? אולי כן, אבל ככה זה מתנהל במציאות!

מחקרי פסיכולוגיה מראים שאנשים נמשכים אל אנשים שדומים להם כי הם מרגישים יותר בנוח אתם. ולעתים קרובות אנחנו מדברים על נושאים יותר עמוקים  מהעובדה לדוגמה שאנשים היו מנויים באותה ספרייה.

הכוונה היא למשל שאנחנו נמשכים יותר אל אנשים בעלי שם פרטי או שם משפחה שמצלצל כמו השם שלנו. זה בתת מודע אבל זה קיים.

המראה העצמי של האנשים מרחיק אותם מעצמם

סיפור על גבר גבוה עם כרס גדול שמוצא חן בעיני אישה נמוכה, יפה ורזה מתרחש בדרך כלל רק בסרטים יפים לפי כל מה שאמרנו. אנחנו לכאורה מתוכנתים כדי להתקרב לבני זוג שאתם יש לנו ערכים משותפים במבט ראשון.

האם זו כל התורה? לא.

מבחינה פסיכולוגית, אנחנו נוטים לחפש השלמה, מה שחסר לנו. מישהו דקדקן יחפש מישהו יצירתי, גבר קר יחפש אישה חמה. עבור הפסיכולוגיה בני זוג משנים אחד את השני במהלך חייהם המשותפת. אם במהלך חיי זוגיות החצי השני מגלה במשך הזמן תכונות שהסתיר בתחילת מערכת היחסים, אז יש לדעת שאנחנו עושים בדיוק את אותו הדבר. אבל בסופו של תהליך, אלה שמתחברים באמת יהפכו לאנשים דומים.

ואם מאתרים את זה באופי, אפשר לראות גם על קווי הפרצוף או על צורת ביטוי ושפת הגוף.

בתוך משפחה אחת, אפשרי גם שלילדים יהיו הבעות פנים או תנועות גוף הזהים לאלה של ההורים.

עולם השיווק הבין את העניין הזה ומשתמש בו. למשל, ככל שסגנון האישה יותר מתאים לסגנון הגבר כך קיימים יותר סיכויים לשיווק מוצלח של מותג.

לפי מחקר שהתבצע באירופה, שלושה זוגות הודו שהם יוצאים לשופינג ביחד ומשפיעים אחד על השני בבחירת הבגדים ובבניית התדמית. תחביב כמו תחביב אחר שיכול לחזק קשר בין שני אנשים?

יותר מאהבה, זה קשור לקוד המשותף לבני זוג ושיאפשר להם לחיות אחד בשביל השני. יש אמנם לדעת שדבר  זה לא בהכרח חזק ועמיד. האם הקשר הזוגי יימשך הרבה זמן אם לא מוצאים חן בעיני השני מבחינת התדמית? לא בהכרח.

התדמית מרחיק אותנו מעצמנו. ככל שנתעניין בתדמית כך יהיה פחות מקום לאינטימיות. זה נוגד לאהבה.

אז כמו בכל דבר יש למצוא איזון נכון בין הדברים על מנת להישאר על המסלול ולמצוא את הבן זוג המתאים באמת.

Posted in איך למצוא אהבה.