איך בוחרים אולם אירועים

בעוד מספר חודשים, הרגע המאושר בחייכם יתרחש. אתם תעמדו יחדיו מתחת לחופה, בשיאו של הערב שיהפוך אתכם לזוג מן המניין בישראל. אלא שעד שכל זה יקרה, נדרש מכם הליך תכנון שהוא הכל חוץ מפשוט. הצעד המרכזי ביותר שיש לעשות הוא למצוא אולם אירועים המתאים לצרכים שלכם כמו כפפה ליד, משימה שאינה פשוטה כלל על רקע מאות האולמות הפועלים כיום בישראל. לפניכם מספר דגשים חשובים בדרך לבחירה המוצלחת.

הכול מתחיל ממספר המוזמנים

אולמות אירועים נבדלים ביניהם באינספור היבטים. אחד המשתנים המרכזיים שצריכים להיכנס לתוך המשוואה הוא מספר האורחים שיכול האולם להכיל. יש לכך משמעות כלכלית כיון שהמחיר שדורש האולם נקבע על פי מספר המנות שמכין בפועל לאורחים, אך גם השפעה על האווירה. לא מומלץ, ולעיתים גם לא אפשרי מבחינה טכנית, לערוך חתונה של 200 אורחים, באולם המיועד לפי שלושה מכך, ולהיפך כמובן.

בשלב בחירת האולם, לא ניתן עדיין לדעת את רשימת האורחים המדויקת. אולם, חשוב מאד להעריך אותם במספרים כלליים, ולצמצם בהתאם לכך אפשרויות.

סוגיית המיקום

ההחלטה החשובה הבאה שיש לקחת נוגעת למיקומו של אולם האירועים. הוא צריך להיות במקום נגיש לא רק עבורכם, אלא גם עבור מרבית האורחים, עם דגש על המשפחות. זו גם הסיבה בגינה אולם אירועים במרכז הארץ מהווה כיום הבחירה הנפוצה ביותר, וכזו המאפשרת לבחור באולם ללא חשש שמא מרבית האורחים יאלצו להעביר שעות ארוכות בכבישים עד שיגיעו לאירוע, או אפילו לא יגיעו אליו כלל.

התרשמות מהאולם

כמעט כל אולם אירועים מחזיק כיום אתר אינטרנט או עמוד פייסבוק, בהם ניתן לצפות בתמונות מרשימות שלו. תמונה אולי שווה אלף מילים, אבל היא לא בהכרח מבטאת את המציאות. לאחר שמסמנים מספר אולמות פוטנציאליים באזור הנבחר, חשוב להגיע לאחד מהם בשעות הערב, כאשר נערך בהם אירוע, ולהתרשם מאינספור פרמטרים: העיצוב של המקום, האקוסטיקה והמערכות הטכנולוגיות, המנות המוגשות לאורחים, דרכי הגישה וכיוצא בזה. בדרך כלל, יצמיד לכם אולם האירועים סוכן מטעמו, שילווה את הזוג המתעניין, ויסביר להם כל מה שצריך לדעת על האולם.

ומה עם הרישיון?

הסוגיה המשמעותית האחרונה שיש לתת עליה את הדעת נוגעת לרישיון האולם, כלומר, היתר הבניה או השימוש. האחרון ניתן רק כשהאולם מקיים, לטעם משרד הפנים, סטנדרטים של בטיחות. חשוב לוודא שהאולם אכן פועל ברישיון (רשימה מלאה נמצאת באתר משרד הפנים), מאחר ובמצב אחר הוא עלול לקבל צו סגירה – אפילו לאחר שתבחרו לקיים בו את האירוע.

Posted in הכנות לחתונה, מקום לאירוע.